Jag tycker också att våran son kankse sover lite för lite.
Brukar ge honom sista målet vid 20, sen brukar han vilja ha mat ca 00, 3 och 6.
Fast det kan variera nån timme hit och dit.Ibland somnar han om efter morgonmålet och sover till halv åtta åtta.
Sen brukar han bli trött runt tio men det brukar vara svårt att få honom att sova, och om han sover blir det bara en halvtimme. Sen brukar han somna och sova 1,5-3h nån gång mellan 12 och 15.
Vi hade honom sovandes mellan oss dom första två veckorna menbåde jag och Elis sov så oroligt då.
Va som om lukten av mjölk gjorde honom orolig och han ville snutta hela nätterna. När vi la honom i spjälsängen så sov han djupt till det va dags för nästa mål.
När vi lägger honom för natten så låter vi honom somna i famnen och så lägger vi honom i sängen när han somnat.
Ibland funkar det dagtid att lägga honom i sängen och ge honom nappen och klappa på honom tills han somnar, ibland ammar jag honom liggandes i vår säng tills han somnar annars ås funkar en tur i vagnen oftast.
Vill gärna att han ska sova hemma den långa tuppluren så jag också kan passa på och sova lite.
Hur många av er ammar och hur många av er ger ersättning?
Jag ammar så mycket jag kan men det har inte helt räckt ttill så vi ger honom mellan 90-120ml extra ersättning per dag som jag delar upp (oftast 30, 30, 60)