• PerG

Återanvända tygblöjor?

Är det okej att man återanvänder tygblöjor till ett lillasyskon? (Under förutsättning att blöjorna ser fräscha ut fortfarande)?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Återanvända tygblöjor?
  • skånegås

Självklart. Annars försvinner ju halva vitsen med dem. Har även köpt de flesta begagnade

• viseversa

självklart. vad är vitsen med tygblöjor annars? om man inte kan använda dom om och om igen!

• lövet2

Japp, och när de slutligen är för trasiga, så kan man spara dem som trasor!

• Plutteli

Absolut. De inlägg och vikblöjor vi inte använder som blöjor mer (för slitna) har vi för att torka skit på golven med och några har jag lagt i en speciellt hög för att ha som hårhandduk när jag gör inpackningar ;) Har även norpat inlägg ibland när jag inte hunnit tvätta mina tygbindor som tänkt. Tygblöjor is the shit just för att de kan användas om och om och om och om igen.

• Krake

Undrar vem det är som röstat nej och om vederbörande själv använder tygblöjor? 

Moster, inte monster.
  • PerG
    Krake skrev 2011-07-19 18:12:26 följande:
    Undrar vem det är som röstat nej och om vederbörande själv använder tygblöjor? 
    Kanske någon härifrån: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m60055224.html

Det var den tråden som fick mig att starta denna för att se hur man resonerar med tygblöjor jämfört med kalsonger/trosor?
  • Krake

Jo, kanske, men undrar verkligen om man öht använder tygblöjor då?

Moster, inte monster.
  • Aoife

Jag tyckte t.om att de blev bättre ju mera använda de var.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Milkina cerka

Naturligtvis gjorde vi det, alla mina tre har använt de som jag köpte till den äldsta.

För dem som tror behövs inga bevis. För dem som inte tror finns inga bevis.- Men Gud h a r gett mig nog med bevis.
  • 1978

Givetvis! Vi köpte dessutom våra begagnade på Blocket. Det är ju själva grejen med dem - att de är flergångs.

• Tygtiiger

Ja, de är ju oftast bättre andra gången (förutom AIO och pockets som slits fortare)!

Kalsonger/trosor började vi använda när barnet var större och det skulle kännas konstigare att spara tex en fyraårings kalsonger för att ta på lillebror när han är fyra. Underkläder kan man få egna, när man är så stor att man bryr sig. Bebisar har ju ingen susning, de bara bajsar och jollrar.  

Krupke, we've got problems of our own!
  • vittra
    Krake skrev 2011-07-19 19:30:53 följande:
    Jo, kanske, men undrar verkligen om man öht använder tygblöjor då?
    Håller med, har man sådan skräck för att återanvända plagg bör man nog hålla sig till engångsblöjor (engångsunderkläder kanske också skulle vara ett bra alternativ för människor med den sortens fobi).
Svar på tråden Återanvända tygblöjor?