• snötnos

Tips på roliga aktiviteter för 10-åring i Stockholm

Undrar om du har ett bra tips för aktiviteter - vad som helst egentligen... musik, kultur, museum, lek, sport, dans, teater, pysselhörnor... som en 10-åring skulle gilla. Inomhus, utomhus, entré eller gratis spelar ingen roll - behöver bara lite idéer!

• Svar på tråden Tips på roliga aktiviteter för 10-åring i Stockholm
  • Krusse88

jag skulle åka till Gröna Lund eller naturhistoriska riksmuseet.

• snötnos
    Krusse88 skrev 2011-07-19 21:41:12 följande:
    jag skulle åka till Gröna Lund eller naturhistoriska riksmuseet.
    Tack Krusse!
    Finns det fler förslag?
  • Lallamen

www.barnistan.se har en tidning som heter 301 Sommartips. På hemsidan kan man se var man kan hämta tidningen eller så kan man läsa direkt på hemsidan. Hur mycket kul som helst...
    Våra barn älskar museum. Idag har de flesta museum olika barnaktiviteter eller t.ex. audioguider för barn så det är något vi gärna gör. Tekniska museet gillade våra barn, naturhistoriska är också alltid uppskattat.
    Något som är lätt att göra är en båtutflykt - packa en picknick-korg och gör en heldagsutflykt. På Kastellet i Vaxholm spelar de Robin Hood om man vill avsluta med lite teater.
    Från 4 augusti går Djungelboken på Stockholms stadsteater igen. Ska själv försöka ta oss dit för jag har hört väldigt många som varit grymt imponerade av den föreställningen.

• Tuffen

Min son gillat Livrustkammaren!

• André och hans mamma

Armémuseet, lite läskigt men spännande!

• äppelmos

Aqvaria vattenmuseum, skansen, naturhistoriska museumet

• Swinghunny

* Sydpoolen/sydpolen (minns inte hur det stavas), är i alla fall ett badhus i södertälje! kul med vattenruschkanor och vågmaskin.

* Tom Tits i södertälje (man får pröva på en massa olika roliga experiment i en stor byggnad, titta på hemsidan). kul och spännande!

* Heron City i Kungens Kurva, brevid IKEA (där man kan bla gå på bio, bowla och spela lite arkadspel (om arkadspelen finns kvar??)).

* Bowlinghallar finns det ju lite här och där i stockholm också.

* Laserdoom (och olika sorts "laserspel" man springer runt i ett mörkt rum med andra människor. Man delas in i ett lag av två och ska skjuta på varandras västar (ser typ ut som flytvästar med lampor och sensorer på. Västen vibrerar oftast när man blir träffad av en laserstråle (på vissa ställen vibrerar den bara när man "dött"). Det lag som skjuter ner flest motståndare vinner äran.) Kul att spela/leka detta med ett gäng kompisar!

* Go cart brukar vara uppskattat! Finns lite här och där i stockholm...

* Lasse Åbergs museum med massa gamla leksaker som han samlat på sig osv? kolla hemsidan där med! Finns ett trazan och banarne-rum där också...

hmm kommer säkert på mer...återkommer isåfall....

Life is like a rollercoaster!
  • LeoNo4AleXo6

Vi hänger i hammarbybackens barnbacke nu på vintern och åker skidor! Har en 5 och en 7 åring och de älskar det!

Svar på tråden Tips på roliga aktiviteter för 10-åring i Stockholm