• Anonym (osäker)

Bröllopsklänning

Hej!

Jag ska gifta mig snart och tänkte beställa en klänning som de syr upp i Kina. Jag är kort och rund och vill helst kunna prova kläder innan jag bestämmer om de passar. Men nu går ju inte det så här kommer tre klänningar jag gillar men vilken tror ni passar en 156 cm lång och 100 kg tung tjej.

Thank you

http://matildasfest.noxshop.se/?category_id=50&item_id=LB0003
    http://matildasfest.noxshop.se/?category_id=67&item_id=ml0868
    http://www.matildasfest.com/?category_id=72&item_id=ml1265 

(det fick bli en quiz för jag vill vara anonym och man kunde inte skapa en vanlig omröstningstråd här) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-19 22:21
    Oj jag la visst inte in den fjärde =/

matildasfest.noxshop.se/&item_id=LB0039

Skriv om ni gillar den mer

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Bröllopsklänning
  • Anonym

Fullständigt omöjligt att säga vilken DU passar i utan att se dem på. Åk till en butik och prova liknande modeller, och som någon sagt redan, ta med en ärlig kompis.

• Mammato2
    Eleonor01 skrev 2011-07-19 22:44:31 följande:
    Jag har haft din kroppstyp eller vad jag ska kalla det. 163cm å 106kg. Har idag gått ner till 70kg. Jag provade sådana klänningar när jag vägde som mest men inget satt bra. Mitt råd e att inte beställa från annat land utan köpa ifrån nån butik här i Sverige som du kan prova i. Men om du nu ska beställa så tvåan tror jag du kommer se störst ut i men det e nog den som kommer passa bäst din kroppstyp.
    www.bluecrownfashion.com/
    Denna butiken var jag i å det fanns stora storlekar. Ett tips bara. E det till ditt bröllop så tulla inte på klänningen bara för det kanske blir billigare.
    Grattis förresten :) å lycka till

Dem kanske har större storlekar det vet jag inget om, men jag köpte min brudklänning där och var nöjd tills jag bad dem göra lite ändringar tex drapering påmagen dem förstörde tyget, använde billiga fula pärlor fast jag bettom andra. Dem blev klar med klänningen två veckor innan bröllopet jag grät när jag gick ur affären. Tur har jag en kompis som syr otorligt bra hon fixade dreperingen och andra pärlor men hon sa att dem förstört tyget på magen inifrån.

Ville bara berätta min erfarenhet därifrån.  
  • Libbe7

Tycker inte du ska beställa på nätet. Jag är ganska kraftig och vet med mig att kläder jag ska ha ska provas för att sitta bra. En brudklänning är ju ännu viktigare.
    Har du inte råd att köpa här så vänta tills du har det.

• Anonym (osäker)

Tack för alla svar=)

Jag ska testa lite klänningar i veckan för att kolla vilken modell som känns bra!

4an är min favorit ;)  

• Anonym (nr2)

2:an tycker jag. De andra bör man ha smal midja för att bära upp på bästa sätt då skärningen sitter i midjan och verkar vara rätt tajta även över höftpartiet. Finns massor av klänningar med t.ex. empire-skärning som ser mycket bättre ut på lite större kvinnor än på smala, men korvskinn säger jag nej åt.

Hoppas att du hittar någon som passar dig både kroppsligt och i smak! :)

• Anonym (tips)

Varför inte titta på http://www.bridaloutlet.se/ .... de har massor med storlekar och modeller och har också ångerrät så du kan testa hemma och lämna tillbaka..

• Anonym

Välj en modell som går in i midjan men inte är snäv över magen, det trollar bort dina kilon.

• Anonym (tips)

eller kolla in på rundarut.se där kan du skicka in en bild så får du tips om vilken klänning som passar dig och din kroppstyp..

• NadiaMi

Jag gillar fyran.
    Med bra stöd i livet så tror jag att det kommer att bli hur snyggt som helst, och det går även att hjälpa upp med en korsett om man så vill - och då menar jag en riktig korsett och inte en korsett-topp som bara har utseendet och inte stödet.

Ettan kommer på andra plats, men det känns som den är lite för "puffig" på något sätt och jag tror att en enklare profil på klänningen skulle ge ett bättre helhetsintryck.   

• Anonym (osäker)

Min mor va precis på plats och tyckte till, hon röstade på 4an....ojoj vilken ågren hörni ;)

Svar på tråden Bröllopsklänning