ska jag anmäla sjukhuset???
Hejsan!
Jag fick min dotter den 15 feb nu i år via planerat kejsarsnitt. Operationen gick bra, men min dotter fick andningsproblem, så vi fick bo på neo på Danderyds sjukhus.
Nu när jag berättar för andra om min efterbehandling på neo efter mitt kejsarsnitt så börjar folk reagera på att det kan inte ha stått bra till på min avdelning. Och visst va dom underbemannade!
Jag hade jätteont, och fick Alvedon och dexofen. Det hjälpte inget alls. 12h efter operationen så kom en dam som skulle försöka få mig att komma upp. JAG HADE SJUKT ONT i snittet och hon ordagrant slet upp mig, så jag kom i sittställning på sängkanten. Sen drog hon upp mig, så jag hamnade på fötterna. Det här va nog den värsta smärtan som man kan tänka sig!!!! Utan fungerande smärtlindring, slet hon upp mig. Till råga på allt så va hon grymt otrevlig. Efter hon hade varit där, så kom en läkare till mitt rum. Och hon förklarade för mig att jag inte skulle ha ont, och att jag skulle få morfin via kanylen. Enligt läkaren så skulle jag ringa på klockan varje gång jag hade så ont. Nästa gång jag hade så ont så ringde jag på klockan, och så bad jag om smärtstillande "vänta lite så kommer jag tillbaka med det" 40MIN SENARE, dyker hon upp och säger att dom inte hittar något beslut på om jag ska ha smärtstillande, OCH LÄKAREN HADE GÅTT HEM!!!!! Jag fick vänta yttligare 2h på en ny läkare som kommer och berättar för mig att jag inte skla ha ont, och självklart ska jag ha smärtstillande. DET HÄR HÄNDE MIG 1 gång till!!!