• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden C3 Perkolator eller MoccaMaster
  • La Lola

Perkolatorn är ju snyggare.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Dorian Ertymexx

C3 PerkOlatorn, för att det kan förkortas C3-P0 (fast jag vill inte ha någotdera, för jag dricker inte kaffe). :P

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Kea

Haft en c3 hur vi än gjorde kom det alltid mkt sump sedan brände den och vi skaffade världens bästa, en mocca master. Mkt gott kaffe och snabbt går det.

• MorsningKorsning

C3:n är snygg, göt gott kaffe men också en del sump... Tidigare (har haft tre st ) hade de ett filter som var finmaskigt men det kloggade igen så man fick kämpa rent det, därför tror jag de slutade med det. Nu har de ett filter som inte kloggar igen men som släpper igenom lite sump... Mammas perkolator av en annan typ gör också det så jag vet inte om det är normalt... Vi silar i alla fall kaffet då vi häller k termosen eftersom jag hatar sump (mamma låter bara det sjunka i perkolatorn, häller försiktigt samt dricker ite sista slurken).

Skulle moccanastern göra lika gott kaffe skulle jag köpa den, men jag har inte stött på en bryggare som gör det (än).

• Shibby 78

Moccamastern! Värd varenda krona!
    Gör det godaste kaffet och om jag inte minns fel är det 10 års garanti på den.
    Har en sådan och har aldrig ångrat mig

När man brygger  kaffet så är det viktigt att det värms upp till exakt rätt grader för att man ska få det bästa av aromen. Som du kan läsa i annonsen för Moccamastern:

"En Moccamaster är snabb och brygger 10 koppar på 6 minuter, vilket är rätt tid för en ultimat bryggning. Dessutom är kaffet hett med en temperatur på 92°C–96°C.

Om temperaturen på vattnet är över 96°C upplöses för många bittra smak-ämnen och kaffet blir beskt. Om vattnet är under 92°C orkar det inte trycka ut tillräckligt med smakämnen och kaffet blir tunt. En kopp kaffe från Moccamaster är med andra ord smakfull"

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Kaosmamma

Åh älskar min moccamaster och har inte ens mjölk i kaffet längre för det är så gott!!!

• TrailerTrash

Moccamaster.

Tycker kaffe ur perculator smakar skit

• Tecken

Jag gillar perkolatorkaffe, men det tar en evinnerlig tid för den att brygga! Det var faktiskt det som gjorde att jag bestämde mig för att byta ut den mot en kaffebryggare istället. Så om du har all tid i världen att vänta på kaffe - välj perkolatorn. Är du en lite mer otålig kaffedrickare, ta MoccaMastern.

Svar på tråden C3 Perkolator eller MoccaMaster