Inlägg från: 3 barns mamma |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma

    Bilder på era tvillingar :) Enäggs eller tvåäggs?

    Hihi ja precis :) jag startar trådar och du håller koll vilket team vi skulle vara ;)

  • 3 barns mamma

    Isabell84: ni är ju super lika när man tittar på ansiktet :) är det någon av er två som fått tvillingar? Det sägs att enäggstvillingar har lättare för att få det själv men hur det kan vara det förstår jag inte eftersom det enbart är slumpen som avgör.

  • 3 barns mamma

    Alla har sagt att mina är enäggs tvillingar jag ser skillnad på dom men ena är knubbigare än den andra sen finns det en skillnad i ansiktet och det är att ena har lite mera uppåt näsa men inte mkt alls. Jag tror det beror på att dom hade cpap och hon med mera uppåt näsa hade det längre än den andra.

  • 3 barns mamma

    En fråga till alla med enäggs har någon av era födelsemärke men inte den andra? Minstingen har två plus en liten plupp vid ena örat den andra har ingenting alls. Är så rädd att Linn ska må dåligt över att hon har dessa tecken medans syrran inte har det.

  • 3 barns mamma

    Ja altså känna avundsjuka över att hon har och inte hennes syster. Behöver inte bli så men jag har ett på benet och var avundsjuk på att mina äldre syskon inte hade det. Plus att Linn även har haft ljumskbrock så hon har blivit opererad vilket hennes syster inte har allt har Linn fått men inte Linnea. Säkert bara jag som är orolig hon kommer nog inte bry sig som tur är har ju även jag födelsemärken och jag visar ju upp dom utan problem.

  • 3 barns mamma

    Är nog igentligen mina hjärnspöken som håller på men som mamma vill man ju inte att ens barn ska må dåligt över någonting.

  • 3 barns mamma
    sofsan skrev 2011-09-28 23:54:48 följande:
    Vi har inte testat dom men vi vet att dom är tvåäggs =)
    Är det en flicka och en pojke? Ser lite ut som att den till vänster är en pojke och den andra är en flicka..
    Lucas 090815 Linnea 110311 Linn 110311
  • 3 barns mamma
    sofsan skrev 2011-09-29 14:13:26 följande:
    Som jag skrev ovanför bilden så är det tvåäggs tjejer =)
    Dom hade varsina moderkakor, varsina fostersäckar och sen kom tjejerna till via ivf så vi har haft koll sen dag 1 =)
    Okej :) Ber om ursäkt tycker det är super svårt att se på små barn ibland vad det är för kön  på dom. Sen tänkte jag inte på att det står två flickor :)
    Lucas 090815 Linnea 110311 Linn 110311
  • 3 barns mamma

    Ja namn verkar dom flesta ta rätt lika på sina tvillingar. Jag och pappan valde ett namn var det ända vi bestämde tillsammans var att våra barn skulle börja på L. Storebror heter Lucas. Jag valde Linn då min farmor sa namnet flera ggr så jag började gilla det killen tyckte Linnea varken han eller jag tänkte på att Linns namn var i sin systers namn :) var flera som inte tänkte på det fören efter flera månader hehe

  • 3 barns mamma

    Tänkte det kan vara kul med lite nyare bilder på mina små flickor :)



    Linnea :) Riktigt glad efter man ätit lite mat hihi


    Och Linn även hon lika glad :)
    Lucas 090815 Linnea 110311 Linn 110311
  • 3 barns mamma

    ReMa: dom var riktigt lika varnadra... Svårt att se på understa dock då ena skrattar men översta ser dom ut som kopior... Synd att det är så sjukt dyrt att få svar på om det är enäggs eller tvåäggs.. Mina sa alla läkare och bm att det är enäggs dom låg i samma säck (kommer inte på vad det heter) dom hade tunn skilje vägg på första ul var det svårt att se den delade även moderkaka.

  • 3 barns mamma

    CarrOn: Gud vad lika dom var. Finns det något riktigt skiljetecken på dom? Typ födelsemärke eller så?

    Vad söta och fina alla era barn är :) super kul att ni vill dela med er av bilder :)

  • 3 barns mamma

    Mamma till 3 m: dina verkar vara ålders mässigt med mina.. Hur mkt skiljer det mellan pojken och flickorna? Kul att dina barn börjar på M alla mina börjar på L :)

  • 3 barns mamma

    Var väll en tidigare i denna tråd också som la upp bilder på "sina" barn när det sen visade sig att det inte ens var hennes barn?


    Lucas 090815 Jolie 110311 Jennifer 110311
Svar på tråden Bilder på era tvillingar :) Enäggs eller tvåäggs?