• jagäraf

Vad har du i din pepparkvarn?

Du som använder peppar i kvarn till din matlagning, vilken sorts peppar har du i den?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du i din pepparkvarn?
  • jagäraf

Jag har vitpeppar i min men hörde just av min dotter att hennes kompisar tycker att vi är konstiga som har det. "Alla" andra har svartpeppar i sina vilket jag tyckte var lite märkligt

• Tecken

Jag har en blandning av rosé-, vit- och svartpeppar. Tycker det är godast så.

• 1978

Har också en kvarn med en pepparblandning.

• jagäraf

Oj, jag blir jätteförvånad. Jag trodde de flesta skulle rösta vitpeppar. I mina recept står det i princip alltid vitpeppar, förutom när det gäller fisk.

• zygoma girl

Jag gillar inte vitpeppar, tror inte ens vi har det hemma, det går utmärk att leva livet på svartpeppar :)

• Thursday
    jagäraf skrev 2011-07-20 20:33:31 följande:
    Oj, jag blir jätteförvånad. Jag trodde de flesta skulle rösta vitpeppar. I mina recept står det i princip alltid vitpeppar, förutom när det gäller fisk.
    Men varför använda en trist ock tråkig krydda som smakar damm när man kan ha smaskig svartpeppar? Använder aldrig vitpeppar, har aldrig gjort.
  • JPT

Svartpeppar! Använder svartpeppar i princip allt medan jag enbart anänder vitpeppar när jag gör potatismos Glad

• k girl

Har en kvarn med svartpeppar och en med vitpeppar. Vitpepparn använder jag när jag gör stuvade makaroner, vitsås, svampsås och stuvningar t ex. Svartpepparn använder jag till fisk, kött, kyckling, färsrätter och vissa potatisrätter. Grönpeppar och kryddpeppar mortlas.

Svar på tråden Vad har du i din pepparkvarn?