Hans sjukdom och självömkan gör mig galen
Är nybliven sambo med en man som i perioder lider av depression, och jag håller på att bli galen av detta just nu. När han mår bra är han den finaste killen på jorden, omtänksam trevlig och ansvarstagande men när han faller ner i sina svackor så är han rent ut sagt hemsk!! Han skiter i allt, ser till att leva sitt liv på jobbet, kommer hem någon timma ibland och förväntar sig att allt ska tassa på tå för honom. Råkar man säga något som inte passar så får han fruktansvärda vredesutbrott, gapar och skriker om helt sanslösa saker som ex att Säpo avlyssnar honom och att han förstår så mycket mer än alla andra, när han gapat ett tag och jag inte svarar honom så ska han göra slut och trampar i väg som en galning ut till bilen. Själv fattar han inte att något är fel under dessa perioder, han tycker bara synd om sig själv och behandlar alla människor som finns runt honom som skit. Han kan tvärstanna bilen och rusa ut och skälla på bakomliggande trafikanter för att han tycker att dom kör för nära honom, riktiga vänner har han inga kvar, han har jagat bort dom genom att behandla dom illa. Hans enda tankar under dessa perioder är att det är synd om honom, att alla är elaka mot honom och att alla ska lägga bort allt annat för att göra som han vill.Visst, han är deprmerad men jag vägrar tycka att det är okej att uppföra sig som en bebis, låta bli att ta ansvar, vissa saker måste man göra trots att man mår dåligt. Just nu känner jag att jag aldrig mer vill se honom, men sen vet jag att när han väl kommer upp ur svackan så kommer den underbara killen som finns bakom sjukdomen och den patetiska självömkan att återvända och honom älskar jag ju. Någon mer som haft det så här?? Råd och tips önskas!!!