• 0rion

lära gå vagn?

när är det läge att börja använda lära-gå-vagn?

• Svar på tråden lära gå vagn?
  • 0rion
    Aaglars skrev 2011-07-20 20:02:25 följande:

Ett tips är att lägga tunga böcker i vagnen i början så att den inte tippar bakåt om barnen hänger på den bakåt s.a.s.

smart, tack :)
    k girl skrev 2011-07-20 20:06:53 följande:
    Vi började testa med den när sonen hade gått och hållit oss i händerna ett tag.
    okej, ja det kanske är läge att börja då när hon övat upp balansen lite :) just nu svajar hon ganska rejält ;p
  • 0rion
    Aaglars skrev 2011-07-21 11:18:04 följande:
    TS! Hur gammal är din dotter?
    6 månader än så länge :)
  • 0rion
    Aaglars skrev 2011-07-21 12:55:03 följande:
    Då är det nog lite tidigt ja. Men om ett par månader ska det säkert gå bra.

Min 2-åring använder fortfarnde sin förresten - som dockvagn
    ja, jag har en i källaren som jag hade när jag var liten som dottern ska få sen, och den brukade jag med använda som dockvagn :)
  • 0rion
    babyonboard1 skrev 2011-07-21 13:35:07 följande:
    vi köpte en sån lära gå bil till dottern när hon vart runt 7,5 månader. hon ställer sig upp hela tiden och går längs möblerna så vi tänkte att denna tycker hon nog om..
    hon både går med den och åker fram på den :):):)
    jaha men då kanske vi också kan börja med en sån redan nu då? fast kanske ska vänta lite ändå..det var bara en vecka sen hon lärde sig gå längs möbler, så hon är ju inte så haj på det ännu
  • 0rion
    skruttibangbang79 skrev 2011-07-21 14:51:43 följande:
    Vår son började när han var sju månader, men fick upp farten först när han var nästan nio. Han började gå sjv vid tio mån sen.
    hur länge hade han ställt sig up och lärt sig gå längs med möbler innan ni började ge gåvagnen?
  • 0rion
    mamma 10 skrev 2011-07-28 22:38:48 följande:
    Om ni har vagnen framme så kommer hon att börja när hon är redo!:) Vår vagn har stått framme i 3 månader .och först nu har hon börjat styra runt med den!
    det var ju en bra ide:)
  • 0rion

nu har hon börjat använda gåstolen som gåvagn. Hon tar tag i den och går framåt. är det läge att börja med gåvagnen då? men jag är rädd att hon ska ramla framåt och slå i ansiktet.

• 0rion
    älskarlivet81 skrev 2011-08-07 12:19:52 följande:
    Hehe, vår dotter använder allt hon kan gå iväg med som gåvagn :)
    Men som svar på din fråga, ja ta fram gåvagnen! 
    haha :D
    okej :D vad kul det ska bli!
  • 0rion
    älskarlivet81 skrev 2011-08-07 12:55:26 följande:
    Vår dotter har sedan hon börjat resa sig och gå runt, gått runt med gåvagn, stolar, soffbord etc etc..
    jokej:D men ramlar hon inte nån gång framåt? jag är skiträdd för att vår dotter ska ramla och slå i tänderna eller nåt.
  • 0rion
    älskarlivet81 skrev 2011-08-07 13:10:26 följande:
    Nej, hon har aldrig trillat när hon gått omkring med saker.. Är dock inte orolig för det heller, händer det så händer det.
    ja okej. man nojjar väl upp sig mer än vad man behöver egentligen.
  • 0rion
    isolande skrev 2012-02-27 11:27:14 följande:
    Jag e oxå orolig för det där fallaframåt och slå i-momentet. Både jag och min sambo har klurat på om vi ska ta fram vagnen men fegat ur. Den ser ju livsfarlig ut Tungan ute. Hjälper det med telefonkatalog i alltså? Ska prova det... vår dotter reser sig och VILL verkligen gå, men vågar inte riktigt utan nåt att hålla i, helst oss då...
    ja, vi hade i en flaska vatten och det hjälpte, men hon var ju där och tog r den hela tiden :P så ett par ggr har hon tippat framåt och en gång riktigt illa så att hon fastnade med fingrarna under handtaget med rumpan rätt upp i vädret.
  • 0rion
    isolande skrev 2012-02-27 11:49:41 följande:
    Läste att man kan justera broms och handtag. Hur gör man mer exakt? Vår e begagnad och handtaget lutar lite bakåt och hjulen snurrar lätt. Ska man ha handtaget rakt upp istället? Var mer exakt skruvar man hjulen trögare?
    man skruvar åt hjulen hårdare på skruven nertill där vid hjulen :) handtaget kan man ha i två lägen. Man ska ha handtaget så att det lutar framåt till att börja med.
  • 0rion
    missnea skrev 2012-03-28 23:04:00 följande:
    Har en ny lära gå vagn. Och i instruktionerna står det att man ska ha handtaget uppåt i början har jag för mig? Har jag fel? Är oxå supernervös över att hon ska ramla framåt.. Har skruvat åt hjulen med men Hon får sån himla fart!
    handtaget skall luta framåt i början, så det ska alltså itne sitta rakt :)
  • 0rion

det ska inte luta bakåt, det ska luta framåt:)

• 0rion
    missnea skrev 2012-03-29 19:26:05 följande:
    Haha! Ja då har vi det rätt:)
  • 0rion
    CaCC skrev 2012-03-29 20:59:19 följande:
    Menar du att det ska luta framåt från barnet? På vår vagn, en BRIO som köptes för 2 år sedan går det bara att ha handtaget rakt uppåt eller lutat bakåt mot barnet så att säga.
    ja , på våran brio kan man ha det framåtlutat och sen i rakt läge.
  • 0rion
    CaCC skrev 2012-03-29 22:57:12 följande:
    Konstigt att de är så olika då från samma märke.
    ja verkligen!!!
Svar på tråden lära gå vagn?