• Snowstorm

Hundpassning...ersättning???

Jag o min sambo ska åka bort en helg snart, tors-sön. Min kompis föräldrar passar då gärna vår hund, frågan är då vad är en rimlig ersättning??? (Vi måste nog lämna hunden hos dem ons kväll...)

Usch jättesvårt med hur mkt man ska ge...vill ju inte vara snål....

• Svar på tråden Hundpassning...ersättning???
  • Annika 1983

står ni för mat osv?

• Vem vet

Min svärmor är dagmatte och för en hel dag får hon 60:-

• Cornflakes

När vi har haft någon som passat vår hund så har vi ordnat med något vi vet dom tycker är gott.
    En fick en korg med dessertostar och lite kex. En annan fick en flaska whiskey av favoritmärke.

Summan är nog inte det viktigaste utan snarare en fin gest som tack för hjälpen.

Iallafall i vår bekantskapskrets.

• Aiwendil

Jag tycker 100kr/dygnet

Har ni med mat och så?

• Annika 1983

när ni kommer hem kan nu ju bjuda med de på en fin retaurang eller nått och äta en trevlig middag som ni står för

Det blir säkert uppskattat.

• Aiwendil

Annars som cornflakes skrev...
    Man kan göra en trevlig korg med gosaker i

• Vem vet

Är det en kompisföräldrar tycker jag att de ska ha betalt i pengar och ev. en liten gåva som tecken på uppskattning.

Trevlig resa

• Annika 1983

jaha kompis föräldrar då låter en korg med lite olika saker suveränt

***läser kontstig jag***

• Snowstorm

Tack för alla svar Japp vi står för mat.

Tror ni att det gör nåt att hunden aldrig träffat min kompis föräldrar? Vi har en superglad labrador som bara älskar andra människor, han är såååå social o alltid glad. Vill ju att vår lille bebbe ska ha det bra... Vi kommer ta med hans säng, leksaker etc...

• Vem vet

På internat har de ju inte heller träffat hunden innan.... Men ni kan väl besöka dem en lite sväng så att han/hon har vart där en gång

• Annika 1983

har kompisens föräldrar haft hand om hundar innan?

• Annika 1983

jag tycker nog du ska gå förbi där så de får träffas i allafall en gång. Han e kanske annerlunda när inte ni är med.

• Supermamsen

Köp en present som tack ..I

nte alltid man behöver ge pengar som belöning .

Jag tror de bara tycker det är skoj och få låna vovven.

• Fabians mamma

Fråga innan om de vill ha betalt! Ni kan ju säga typ att "om vi hade lämnat honom på hundpensionat så hade vi fått betala xx kr, men vi vill ju hellre att han får vara hos någon vi känner så vi vill gärna ge er ersättning för att ni passar honom". Och så kommer ni antingen överens om att ni ska ge dom en slant eller inte (troligen inte för om de redan lovat att passa så har de säkert inte tänkt att de ska få nåt utan tycker bara att det ska bli kul). Om de inte vill ha betalt så tycker jag ändå att en liten present är på sin plats, en flaska vin eller nåt fashionabelt godis.

Håller med om att ni bör låta hund och hundvakt träffa varandra innan!

• Fabians mamma

Gjorde en snabbkoll på nätet och hittade några pensionat, de tog 130-150 kr/dygn - kan ju vara bra som riktlinje!

Svar på tråden Hundpassning...ersättning???