• Raindance

Min man är jägare!!

zuper mammzem skrev 2011-07-21 00:36:14 följande:
    men ja e vegan o hatar alla som äter kött!! aldrig att mina barn skulle få äta nåt som kräver att nåt annat ger sitt för de!!!!

Hatar är ett starkt ord

Men om man väljer att äta kött
    ,
    Är det inte bättre att äta ett som levt i det fria, naturligt, än ett av alla dom massuppfödda, instängda och stressade djur som finns?

Vad jag menar är att det finns grader i helvetet också.

Men jovisst, självklart är det en stor meningsskiljaktighet ni har. Jag har också enorm meningsskiljaktigheter med min egen sambo, som jag inte vill skriva här, men en del av dem är stora och enormt svåra att komma över.

Men du kan vare sig tvinga eller tjata dig till att någon annan ska dela din övertygelse, vara sig i vad man ska och bör äta, religion, vilka skor som är snyggast eller vilket parti man ska rösta på

Visst kan man debattera med sin älskade, men skillnaden mellan att tjata och försöka bestämma vad en annan människa ska tycka, och att lobba in sina värderingar är inte alltid lätt.   .           

Angående barn, ni har varit ihop i tre månader, är du redan gravid, elelr hur menar du att era barn itne ska veta deras pappa är en mördare?

Vi I-länder mördar tusentals människor och främst barn dagligen med vår exploatering av U-länderna.  Ska vi börja hata varandra för det?

Var stolt i att du själv valt din väg att vara vegan, att du bidrar med din del. Men förändring, den måste komma inifrån en själv inte tvingas på utav någon annan.     
  • Raindance

Och alla ni som ska häckla TS med att hålla på om köttätandes dygder enbart för att jävlas med henne. Barnsligt. Respektera hennes ståndpunkt. Även om hon har svårt att respektera sin gubbes men seriöst, detta är mannen hon älskar inte grannen över gatan.
    Föregå med gott exempel. Hon har faktiskt valt en väl (vegan) som gynnar vår existens och planeten i stort.

• Raindance

valt en väg inte en väl , ska det stå. 

Svar på tråden Min man är jägare!!