Inlägg från: Anonym (jägarhustrun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jägarhustrun)

Min man är jägare!!

Du är vegan. Han är det inte. Han jagar. Du hatar alla som äter kött.
    Hur kan du bara tänka på att skaffa barn med någon du hatar? Om ni har varit tillsammans i 3 månader borde du ju ha upptäckt att han gillar kött, att ni lever olika och antagligen äter olika rätter...

Om det nu är denna man ditt hjärta säger att du vill ha, varför inte bestämma sig för att vara lite mer öppen för andra människors val och vilja för deras liv? Det måste ju vara jobbigt att gå runt och hata folk hela tiden. Dessutom tycker jag att dina framtida barn ska få välja själva om de vill leva som du eller på sitt eget sätt (när de väl är mogna för det). Jag tror att de blir lyckligare av att få vara egna individer som inte måste styras av sin mor och lyder de inte så kommer du att hata dem! Du måste väl ändå höra hur det låter?!

Jag är gift med en jägare. Jag följer inte med honom och jag hjälper honom inte med urtagning av djur men jag tillagar och äter maten med glädje! Jag vet vad jag serverar min familj och jag vet hur färsk och fin maten är. Vi fiskar dock tillsammans, hela familjen. Vi delar ungefär samma värderingar och älskar vår natur och miljö. Vi äter kött och fisk, vi besöker djurparker och vi lever nog ganska så normalt. Men jag tror också att man kan leva i harmoni med varandra (och gräla om vanliga saker) även om man är olika, bara man accepterar och respekterar varandra!

Så mitt råd är att du ska ta ett djupt andetag och gå ut en runda. Fundera på vad som egentligen är viktigt och ta ett beslut efter det. Om ni ska dela liv när ni är så olika måste det finnas extra respekt för varandras privatliv.

Sen undrar jag vad han jagar för något eftersom det faktiskt är juli och inte någon direkt jaktsäsong?!? Det finns naturligtvis skyddsjakt och på vissa arter är det begränsad jakt men man undrar ju...

Svar på tråden Min man är jägare!!