Inlägg från: Anonym (Jägare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jägare)

Min man är jägare!!

Nu har jag bara läst TS. Jag kan hålla med din man att du är larvig. Jag är världens största djurvän, älskar alla djur men jag är även jägare. Finns inget roligare än att ut i skog eller på en kobbe och sitta och vänta. Hade det inte funnits jägare hade skogen och landet haft alldeles för mycket djur det är därför man bara får skjuta en viss andel djur per år, för att det inte ska bli för några och man skjuter av för att det inte ska bli för många. Hur gör du när du äter kött/ handlar i affären, dessa har ju också blivit dödade. Man är inte mördare bara för att man jagar. Om du inte vill ha hem köttet så kan du ju alltid säga det men har svårt att förstå varför man inte kan ta hem finaste "gratis" köttet som finns. Spelar ingen roll vilken affär du går till, finare kött hittar man inte. Som sagt jag har bara läst trådstarten och reagerade då jag vart sur när ta påstår att jägare är mördare. Det är en STOR skillnad

• Anonym (Jägare)

Du måste skämta!!! Självklart är det dödandet som är det roliga. Nej ta och ge dig, det är väntan som är det roliga och spännande. Jag är precis lika glad en dag då vi bara suttit och tittat på ingenting. Jag kan tala om att jag vet precis hur "mycket" skog och hav det finns och även hur lite rovdjur det finns. Därför vet jag också hur "överbefolkat" med djur det skulle bli om vi inte sysslade med viltvården.

• Anonym (Jägare)

Inlägget innan va till Frulini

• Anonym (Jägare)

Här jagas inga rovdjur och för det andra så tror jag nog många skulle låta bli att skjuta dem om människor skulle vilja ha varg/Björn boendes i trädgården eller möta dem på gatan för det är det som kommer hända. Precis som andra skrivit innan, dessa djur har haft ett bra liv och dör på en gång tillskillnad från de som köps i affären.

Svar på tråden Min man är jägare!!