• nivea bbb

Min man är jägare!!

Jag är vegetarian sen 11år .... o GISSA - min karl är jägare! Då menar jag inte att han har de som en hobby- utan som livsstil... Vi ska ha barn om 6 månader o vi har de såå bra. Han har även en hundgård me sina 3 jakthundar  - som HAN sköter.. Han får ha sitt..o jag har mitt.
    Förstår inte ditt problem faktiskt..?.. herregud det är väl bra att ha en karl som är ute i skog o mark..du behöver ju inte kolla in de djur han drar hem..?. Det gör inte jag, jag skulle aldrig skära eller hålla på me nå döda djur - nej tack.
    Hellre en karl i skogen än en karl på krogen Flört 
  • nivea bbb
    Men snälla herregud !!!!!!!!!!!!!!
    Ni vet ju inte ens va ni talar om!! Jägare är fanemig mer djurvänner än de som äter djur som stått på löpband o fått elchopcker på vidriga slaketier- DET är djurplåteri.
    Vi hos oss äter INTE sån skit - våra barn får kött (som karln tillagar ) som han skjutit, som rådjur, älg osv sen köper vi ägg o kyckling hos en tant o bonde som bor nå mil från oss- där djuren får gå ute o ha ett BRA liv.
    VAD är det för fel på jägare...????? snälla herregud... Det är väl bättre att man äter de djur som fått gått ute hela sitt liv, äter från naturen oså PANG så är man död.
    Jag äter som sagt inte kött - men OM jag skulle det o de jag ger mina barn är kött från djur som mår bra- inte från ica eller coop. Så de som handlar där kan inte komma o säga att de minsann bryr sig om djuren- tänk till.
  • nivea bbb
    Anonym (Jägare) skrev 2011-07-21 18:58:59 följande:
    Här jagas inga rovdjur och för det andra så tror jag nog många skulle låta bli att skjuta dem om människor skulle vilja ha varg/Björn boendes i trädgården eller möta dem på gatan för det är det som kommer hända. Precis som andra skrivit innan, dessa djur har haft ett bra liv och dör på en gång tillskillnad från de som köps i affären.
    Exakt!!!
    Skulle stadsbona ha VARG som kryper in på deras radhusgräsmattor där barnen leker så skulle de va HYSTERI... ALLA varjar skulle då dödas o de flesta föräldrar skaffa vapenlicens o ta död på vargen som är sugen på deras barn till frukost.
  • nivea bbb
    Anonym (Vera) skrev 2011-07-21 19:24:54 följande:
    Blir så trött.

För det första, det protesteras mot varg- och björnjakt. Men som några skriver - den dagen de finns i er trädgård, finns i närheten av era barn blir det nog annat ljud i skällan.

För det andra: ja det krävs viltvård. Om vi inte vill ha rovdjur som närmsta granne landet över. Tror ni en älg lider mer av att bli skjuten och mat än en skår flock som blir skaderivna halvt till döds av en vargflock?

För det tredje: oavsett vad ni tycker kommer folk att fortsätta äta kött och många av oss är väldigt övertygade om att kött är en del av vår diet (och nejtack, jag orkar inte med ert vegansnack för jag har hört det tusen gånger förut). Och det är betydligt mer djurrvänligt att det köttet får ströva fritt och må bra för att möta en snabb död än att köttet ska industriproduceras och inte varken leva eller dö under optimala förhållanden.

Min make jagar och jag har sällan träffat någon som mer värnar om djur och natur, som verkligen njuter av att vara i naturen. När han kommer tillbaka från älgjakten är han som en ny människa, inte på grund av att han fått "döda" utan för vistelsen i skogen, gemenskapen men visst självklart också spänningen i jakten. Köttet han får med sig hem har vi sedan under året så det är självförsörjning.
    Exakt - min karl är lika.. han tar han om sina jakthudar som de vore hans barn.. ute i TIMMAR me dem i skogen varje vecka- han ( ojag) HATAR när man låser in stackars hudar i lägenheter o låter dem rastas nå få små kvarter på asfalt...efter att fått suttit i en lägenhet hela dagen ensamma - o man kallar sig då djurvän..?
    Jag skulle ALDRIG ge mina barn vidrigt kött från industrierna - de kött mina barn får är från djur som inte torterats till döds.
  • nivea bbb

Jägare e iaf män nog som respekterar naturen o djur o kan ta ihjäl sitt eget kött, hellre de än o blunda för hur djuren torteras till döds, kalla sig djurvän o handla Scan på Ica.

• nivea bbb

Joho.. Min karl e jägare o jag vegetarian sen 11år tillbaka ... Man KAN ha eget intresse o behöver inte göra allt ihop jämt.

Svar på tråden Min man är jägare!!