Inlägg från: Anonym (oh dear!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oh dear!!)

Min man är jägare!!

zuper mammzem skrev 2011-07-22 19:15:59 följande:
    hur kann ni ens bryer om stavning när mina små barn riserar att bli djur mördare, ja ja kanske inte e så bra på stavning, men du värkar ju iallafall förstå va ja skriver
    o nej de kanske inte e hela världen om HAN gör de me sina barn.o när ja menar man så menar ja att ja älskar han så mycke fattar ni väll

Du får nog acceptera att de kommer äta på Mc D i tonåren, du kan inte påtvinga dem veganism.
    Men om din "man", kan du inte acceptera detta hos honom eller att han äter kött så har ni ingen framtid ihop, förstår du inte det själv?
  • Anonym (oh dear!!)
    Visslaren skrev 2011-07-24 03:34:47 följande:
    Varför är det så självklart att hennes eventuella framtida barn kommer att bli köttätare? Jag har tre barn som alla får vegansk kost och min snart sjuåring vet redan sin ståndpunkt där, hon vill inte äta kött för att hon vet om att det är fel. Ger man sina barn vegansk kost så förklarar man självklart för dem varför man inte äter kött, om djurens lidande osv. Alla barn vill inte äta på Mc D. 

De gör det för att de blivit itutade detta sen barnsben. Tråkigt att de inte får göra sitt egna val. Vi köttätare skulle aldrig tvinga barn att äta kött om de vill bli vegetarianer, bara se till att det är ett övervägt och moget beslut och att de får i sig näring.
Svar på tråden Min man är jägare!!