Min man är jägare!!
Om du inte kan omvända honom, vilket du nog inte kan, så kanske det är bäst om ni går skilda vägar, skulle jag tro. Jag som också är vegan hade aldrig heller kunnat vara med någon som var jägare, det hade gått emot alla mina principer. Dock så är jag gift med en man som övergav sitt köttätande nästan helt när han träffade mig för 8 år sedan, han har aldrig ätit kött hemma hos oss eller ens i mitt sällskap (även om jag sade att det var okej, det var hans eget val), utan de enda gångerna som han stoppat i sitt kött är när han rest upp till Norrbotten till sina föräldrar som däremot jagar. Men hade aldrig kunnat acceptera om han jagade själv. Vi har tre barn som får både vegansk och vegetarisk kost och har fått det ända sedan de kom till världen, och det fungerar utmärkt. När de har kunnat föra sin egen talan har de dock fått välja om de velat äta älgkött och fisk de gångerna som vi varit uppe i Norrbotten, men ingen av dem två tycker om det. Så mitt förslag om du väljer att stanna hos honom, är att föreslå med honom om att han inte äter köttet i ditt sällskap och inte håller på med det heller framför dig?