• lyckligt gift

Möbler till hallen

Vi har just fixat iordning våran hall och har nu tänkt på en hallbänk.

Vill ha en sådan med flera förvaringskorgar under eller liknande.

Sen hade jag velat ha något annat än en hatthylla och skohylla.... tips någon? Gärna att det finns hängmöjligheter längre ner också så barnen kan hänga upp sina kläder själv.

En sådan där skohylla/byrå som man stänger in skorna i har jag funderat på, vore väldigt praktiskt men kan man sätta dit in blöta skor direkt man kommer in på vintern t.ex.

Så kom med era tips!!!! Färgerna är mörkt ekgolv, vitt, silver och svart på tapeten.          

Linnéa 2008
  • Svar på tråden Möbler till hallen
  • Mizz Turko

en sådan sittbänk ska jag också ha, har sett en prisvärd på Jysk (Maui)... sen kommer jag ha en stor spegel ovanför den (ska sprayfärga min som jag har till vitt). Annars kan man ju även ha en långradig krok eller trones (ikea) som är vältålig för blöta ting t ex.

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
  • Mimmlas

Av någon anledning tycker jag telefonbänkar är himla charmiga. Såna där med en sittplats och en byrå som sitter ihop :) Så kan man klä den med något fint tyg.

• MaLevi

Har kollat in bänken med 3 korgar under på Jysk men tyckte den var så ranglig. Hittade då en liknande men stadigare på en inredningsaffär, ja lite dyrare men klart bättre. Max heter den och butik ligger i Örebro Èntre heter den. Finns att googla. Vill ha bänken i vitt och dyna på med 3 korgar under. Ett tips om det är en sådan du letar efter.

Krokar till barnen kommer jag att köpa svarta i smide och skruva upp i deras höjd. En krok var räcker sen har vi en garderob som de andra kläder de inte använder för dagen hänger i.

Hatthylla & skohylla eller en hylla med fack för skorna finns alltid på IKEA. Leksvik tror jag den heter, om man gillar den.

Lycka till!!!

~ Vänner är familjen du själv väljer ~
Svar på tråden Möbler till hallen