• HereIcome

Puckad fråga om mobiltelefon. Skratta åt mig ni :D

Har en extra mobil som inte är bunden på nåt sätt till nån operatör vad jag vet. Kan jag köpa nåt kontantkort till den och ringa med? Står att den saknar SIM.kort när jag sätter igång den. VET jag är blåst, tur man är anonym... Men jag är en totalidiot på teknik

• Svar på tråden Puckad fråga om mobiltelefon. Skratta åt mig ni :D
  • LilaRos

Bara att köpa ett kontantkort och sätta i, glöm inte att köpa laddning till kortet med :)

• HereIcome
    LilaRos skrev 2011-07-21 21:11:15 följande:
    Bara att köpa ett kontantkort och sätta i, glöm inte att köpa laddning till kortet med :)
    Detaljer tack... Är det nåt jag köper var som helst, ett kort där det är ett sånt här SIM-kort med? Och ladda? Tur jag ger dig dagens skratt...
  • LilaRos

Tror det går att beställa på internet, annars går det säkert på tex elgiganten, siba eller så där de säljer mobiltelefoner.
    Då säger du att du vill ha ett kontantkort till telefonen + en laddning på 100 kr. Det finns ju en del olika operatörer och varianter att välja på nu, men senast jag hade kontantkort hade jag qomvic och tankade det med kompis, som det hette då.

Sen går de vanliga laddningarna att köpa på tex pressbyrån, förbutiken i matvaruhus osv.

• Excentrique
    LilaRos skrev 2011-07-21 21:11:15 följande:
    Och med laddning menar hon pengar att ladda den med så att du kan ringa/smsa med den. =)
  • HereIcome
    Excentrique skrev 2011-07-21 21:45:02 följande:
    Och med laddning menar hon pengar att ladda den med så att du kan ringa/smsa med den. =)
    Oki DET hade jag räknat ut nästan. Och det kan man ju köpa lite överallt va?
  • Michiyo

överallt samt vet inte hur ddet e med andra banker men med handelsbanken kan du iaf ladda kortet från handelsbankens hemsida om man e inloggad...

• HereIcome

Men vänta nu, kanske jag har gjort en miss nu i brådskan. Idén med att skaffa kontantkort är att jag ska va anonym. Nu kanske jag inte blev det ändå ju?

• HereIcome

Nån som kan svara blondinernas blondin? Visst är numret registrerat på mig nu? fyllde ju i namn o sånt på hemsidan. Vill ju ha ett nummer som inte går att spåra, ska kasta mig ut i dejtingens farliga värld

• LilaRos
    HereIcome skrev 2011-07-22 08:08:00 följande:
    Nån som kan svara blondinernas blondin? Visst är numret registrerat på mig nu? fyllde ju i namn o sånt på hemsidan. Vill ju ha ett nummer som inte går att spåra, ska kasta mig ut i dejtingens farliga värld
    Sök på det numret på eniro när du fått simkortet. Kommer det inte upp så är det lungt, men kommer det upp borde du ju kunna göra det till ett privat nummer, det vet jag dock inte hur man gör.
  • LilaRos

Sen behövde du ju fylla i namn o så för att kunna få hem simkortet, så det är inte alls säkert att det b lir kopplat till dig för det, tror jag.

• vap
    HereIcome skrev 2011-07-22 08:08:00 följande:
    Hör av dig till telia och säg att du vill ha nummret hemligt. Då syns inga namn eller din adress.
  • vap

Förresten lycka till i dejtingvärlden.{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Puckad fråga om mobiltelefon. Skratta åt mig ni :D