Hål i öronen?
Frän vilken ålder tycker du ett barn får göra hål i öronen?
Frän vilken ålder tycker du ett barn får göra hål i öronen?
Cirka 12 år.
Min 5 1/2 åring fick en i ena örat i förrgår då han så gärna ville ha... Ok sa vi inga problem.
Tösen på 3 1/2 ville oxå ha så det blir nog imorgon.
Ingen aning, men ska man göra det så ska det ABSOLUT göras hos en piercare, inte hos frisören med pistol. Nål och seriös utövare, annars får det vara.
jag skrev en tråd och undrade samma sak men oj vilka påhopp jag fick, du kan läsa tråden, den heter hål i örat på bebis
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m59957326.html
Vad är det skijler mellan nål och en pistol?
Från att det går att göra på riktigt, med nål. Ingen seriös piercare gör det på nån under 18 men hål i öronen kanske är ok med målsmans godkännande? Kolla upp hos en piercare!
Tolv är minimiålder för mig
Helst 15 år, men absolut inte yngre än 12 år. Det ser bara illa ut på små barn och finns risk för infektioner och allergi. Det ska vara ett medvetet beslut från barnet själv där h*n är gammal nog att sköta om det själv och är medveten om riskerna.
När barnet är tillräckligt gammalt för att rengöra hålen och smycken och inser att det medför ett visst ansvar. Mina barn får vänta tills de iaf är 13år gamla.
Jag var 5år när mina föräldrar lät en bekant göra hål i mina öron med hjälp av en pistol (för att jag ville). Än idag har jag problem med ena hålet som vägrar läka ordentligt och blir inflammerat så fort jag sätter i örhängen. Jag har också utvecklat allergi mot nickel. Detta gör att jag kommer att vara stenhård med att den dagen mina barn vill ta hål i öronen eller pierca sig på annat ställe så ska det göras hos någon som vet vad h*n håller på med.
När man är hål hos en piercare så använder denna inte nål, utan kanyl. Då stoppat man smycket i kanylen, så när man för in själva smycket känns det inte alls.