Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

död 16 mån utan anlednig..

Vilken chock och vilken sorg. Kram till er...

• Anonym
    pluvdo skrev 2011-07-22 14:10:28 följande:
    Jag beklagar verkligen er förlust.

Jag hoppas ni får veta varför er dotter gick bort. Jag vill dock påpeka en sak: Många föreslår ju PSD som möjlig orsak eftersom även äldre barn och vuxna kan drabbas av det. Grejen är bara att PSD är just en död utan förklaring. Det är ingen egentligen diagnos, utan snarare bristen på en. Så... jag hoppas ni får veta. Och inte bara får svaret att det var PSD. Och jag hoppas att ni på något sätt kan ta er igenom detta. Min son är nästan sexton månader och jag kan verkligen inte ens inbilla mig hur ni måste må.
    Stämmer ju delvis men de har ju också kommit på att det kan vara en del i hjärnan som är underutvecklad. Den ska sköta andningen har jag för mig. Läst eller sett detta på TV. På de flesta är den mogen vid födseln eller blir det kort därefter och förklarar då en del av de fall som händer i tidiga spädbarnsår (spec bland för tidigt födda). Sen finns det de personer där den aldrig blir helt klar och så kan olyckan vara framme. Finns säkert fakta om detta någonstans på nätet. Kan verkligen förstå att man vill ha någon form av förklaring.
  • Anonym

Först och främst vill jag verkligen beklaga er sorg! Detta är något ingen förälder borde behöva uppleva,

En tanke jag fick, (som absolut kan vara helt fel!), är om hon kan ha fått ett epileptiskt anfall i sömn som varit allvarligt och långvarigt och avlidit till följd av detta. Jag har själv ett barn med epilepsi och det är därför jag kommer att tänka på detta.

• Anonym

Beklagar verkligen er enorma sorg, styrkekramar !

• Anonym

Fy så tragiskt...va ledsen jag blir av att läsa den här tråden...

Hoppas att ni får all hjälp och stöd i allt det här sorgliga att ni har många fina vänner och familj som finns som stöd för er.

När min flicka var ungefär 3 månader så blev jag livrädd också...vi var bort bjuden och vi hade åkt bil och hon sov i bilstolen...när jag försökte väcka henne så vaknade hon inte...och jag blev skräckslagen...puttade och försökte väcka henne jätte lång tid...kändes som en halv timme...var nog  kortare tid...men efter jätte lång tid så vakande hon till, men hon sov jätte djupt och rörde inte på sig alls låg helt stilla...undrar varför hon  sovit så djupt...har funderat på vad som hade hänt om vi hade åkt bil en längre sträcka och jag inte lyft upp henne och ruskat på henne...det var en skräck upplevelse...

Tänker på er så tragiskt och ofattbart. 

*många styrke kramar till er från mig*

• Anonym
    EruGoEller skrev 2011-09-07 00:16:01 följande:
    En del fall av oväntad plötslig död både i spädbarnsåldern och även senare i livet kan förklaras med jonkanalsrubbningar i hjärtat. 

Dessa är isåfall medfödda och behöver inte ge symtom som svimning innan man plötsligt dör. En av dessa är Burgada syndrom (mkt ovanligt, finns mest i Asien bland pojkar men man har sett fall i Norden också) och flera olika varianter av långt QT-syndrom. Det går att testa genetiskt för dessa sjukdomar, även efter någon har dött.

PSD kan förekomma som många skriver även upp i småbarnsåren även om det är mycket ovanligt.

Invänta svar från läkarna och fråga om ev genetiska sjukdomar.

Beklagar er sorg och sänder många KRAMAR till er!  Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Intressant kommentar och mer finnsa att läsa här: www.nobelprize.org/nobel_prizes/chemistry/laureates/2003/public-sv.html

Kram till er ts! Hoppas ni börjar hitta fotfästet i vardagen igen. Vet att det är svårt men tar man dag för dag så blir det till slut, efter en evighet, lite enklare. Hjärta

Beklagar sorgen{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym

PSD kan ske ända upp till 16-års ålder. Och det är inte ovanligt att barn dör i det.

Svar på tråden död 16 mån utan anlednig..