• mirakel10

dopsång

har en man som ska sjunga på vår lille prinsdop och behöver lite tips om fina låtar! Just nu har jag teddybjörnen fredriksson, håll mitt hjärta eller jag ger dej min morgon. Är håll mitt hjärta mer en begravningslåt?Tycker den är så fin men det är ju en glädje da!Kärleksvisan med sarah d finer e oxå så fin men passar väl knappast att en man på ca 50 år sjunger den??!!Tips och råd snälla!!

• Svar på tråden dopsång
  • Linnika

"lilla barn" med sarek

">

Tycker den är jättefin =)

">

ღ Linus ღ
  • KattSvansen
    Life as we know it skrev 2011-07-22 12:30:18 följande:
    Handens fem fingrar... Underbar!!!
    Håller med. Den sjöngs på mitt brorsbarnsdop Hjärta

• Vimsan söder om söder

Håll mitt hjärta, en aning högtravande.. men handens fem fingrar är ju jättefin!

• KattSvansen
    Linnika skrev 2011-07-22 12:33:44 följande:
    "lilla barn" med sarek

">

Tycker den är jättefin =)

">
    Den var fin
  • Trasseltroll
    Life as we know it skrev 2011-07-22 12:30:18 följande:
    Handens fem fingrar... Underbar!!!
    Håller med!! Får gåshud bara jag tänker på den: )

Och "Håll mitt hjärta" spelades på en begravning som jag var på, så JAG kopplar den som begravningslåt men jag har ingen om det är så....

Annars finns ju "Älska mig för den jag är.." (Ainbusk Singers), Ted Gärdestad har ju många fina låtar "Himlen är oskyldigt blå" och "För kärlekens skull" tex, "Vargsången" från Ronja Rövardotter...just nu står det still i huvet men jag återkommer om jag kommer på någon mer: ) Men jag röstar för Handens fem fingrar iaf!!!
  • mirakel10

oh ted honom älskar jag hans låtar kanske skulle passa. Men då hoppas jag iaf håll mitt hjärta vill att det ska vara fint men inte sorgligt..

• mirakel10

hmm men lysnade på teds låtar kanske inte passar dop?!handens fem fingrar har en jättefin text men gillarinte melodin..hmm känns som jag aldrig kommer kunna bestämma hihi..sambon e lika velig han..

• Trasseltroll
    mirakel10 skrev 2011-07-22 13:02:32 följande:
    hmm men lysnade på teds låtar kanske inte passar dop?!handens fem fingrar har en jättefin text men gillarinte melodin..hmm känns som jag aldrig kommer kunna bestämma hihi..sambon e lika velig han..
    Jasså, det var ju synd : ( ni kommer säkerligen att hitta något bra tillslut!! Det är som att jag har någon låt i bakhuvudet som jag tänkte på när vår dotter skulle döpas, men jag kommer inte på vad det är för en! Störigt...men jag berättar om jag kommer på det: )
  • Rerre

Jag sjöng "Sång till friheten" på en kompis barns dop. Mycket uppskattat. Lycka till med valet ;)

Sessan 050617 & Manne 060831
Svar på tråden dopsång