SF-mått i v.25?
Gjorde första mätningen hos Bm idag, v 24+4. Sf-måttet var 26 så jag hamnade precis på översta kurvan. Vad var ert mått i samma vecka? Och vad kan det bero på att man hamnar på översta kurvan direkt?
Gjorde första mätningen hos Bm idag, v 24+4. Sf-måttet var 26 så jag hamnade precis på översta kurvan. Vad var ert mått i samma vecka? Och vad kan det bero på att man hamnar på översta kurvan direkt?
Jag låg på 32 cm i måndags, går in i v 26 imorgon. Jag ska på TUL imorgon och kolla varför jag är så stor, samt att mitt blodtryck är högt 150/95
Mätte idag 26 cm och jag är i v.26. Låg mitt emellan normal och övre kurvan tror jag.
Jag fick magen mätt för första gången i tisdags. Då var jag i vecka 25+0 och måttet var 25 cm :) Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ligger på någon kurva. Kan man kolla det någonstans?
Hade 20 på sf i vecka 24+0. Nu i vecka 30 hade jag 26. Ganska liten :) men bebis växer å väger som den skall!
V 25 låg jag på 25.
Skönt o höra att de inte behöver bli en jättebebis med tanke på att bm sa "ja de va en stor mage, du hamnar precis under översta kurvan här"..
Var hos bm igår och mätte magen. Är i v 25 och hon mätte magen till 25 cm. Brukar sluta med en grotesk mage... väntar tredje barnet :)
Undrar var jag slutar då, som låg på 32 cm i v 25..
lite gammal tråd men lika aktuell för det. jag är gravid i v.25+0 o har 25. alltså närmast den översta kurvan men jag är inte bekymrad. med dottern o 1a barnet låg jag högt o började undra väldigt vilken giant som skulle komma ut men en liten tös på 3160 49cm kom ut iv.39´+3.. barn nr 3 låg jag nästan exakt på medel o lilla herrn vägde 3.5 50cm när han kom i38+0.. så, jag vet inte vad som egentligen avgör.
v 24+2 mätte jag 27 cm, över medel så att säga. om 2 v och 2 dagar ska jag mäta igen så vi får se vad det hamnar på. kommer vara i v 27+0 då :)
i vecka 25, hade jag 23.. låg mellan normal och understa kurvan, men det var inget de reagerade på.har följt "min egen" kurva hela vägen, ökat 2 cm varje gång. Utom nu sist, då hade den ökat 0,5, men nu är ju bebis snart på gång ut, och den bör ju sjunka nu i stället för att växa
v 22 hade jag 25 cm i mått:)