• Pluralisa

SF-mått i v.25?

Gjorde första mätningen hos Bm idag, v 24+4. Sf-måttet var 26 så jag hamnade precis på översta kurvan. Vad var ert mått i samma vecka? Och vad kan det bero på att man hamnar på översta kurvan direkt?

• Svar på tråden SF-mått i v.25?
  • sweetipie89
    sweetipie89 skrev 2011-10-26 12:46:27 följande:
    jag är i vecka 2(24+6) och mitt mått låg på 22.
    menar vecka 25. missade skriva 5 där
  • Mantra

Jag låg på 32 cm i måndags, går in i v 26 imorgon. Jag ska på TUL imorgon och kolla varför jag är så stor, samt att mitt blodtryck är högt 150/95

• LillyLu

Mätte idag 26 cm och jag är i v.26. Låg mitt emellan normal och övre kurvan tror jag.

• Aelem

Jag fick magen mätt för första gången i tisdags. Då var jag i vecka 25+0 och måttet var 25 cm :) Jag har faktiskt ingen aning om hur jag ligger på någon kurva. Kan man kolla det någonstans?

• partouze

Hade 20 på sf i vecka 24+0. Nu i vecka 30 hade jag 26. Ganska liten :) men bebis växer å väger som den skall!

• MrsHW

V 25 låg jag på 25. Skönt o höra att de inte behöver bli en jättebebis med tanke på att bm sa "ja de va en stor mage, du hamnar precis under översta kurvan här"..

longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
  • jeji

Var hos bm igår och mätte magen. Är i v 25 och hon mätte magen till 25 cm. Brukar sluta med en grotesk mage... väntar tredje barnet :)

• UmmAminah

lite gammal tråd men lika aktuell för det. jag är gravid i v.25+0 o har 25. alltså närmast den översta kurvan men jag är inte bekymrad. med dottern o 1a barnet låg jag högt o började undra väldigt vilken giant som skulle komma ut men en liten tös på 3160 49cm kom ut iv.39´+3.. barn nr 3 låg jag nästan exakt på medel o lilla herrn vägde 3.5 50cm när han kom  i38+0.. så, jag vet inte vad som egentligen avgör.

• Angelica1991

v 24+2 mätte jag 27 cm, över medel så att säga. om 2 v och 2 dagar ska jag mäta igen så vi får se vad det hamnar på. kommer vara i v 27+0 då :) 

• 3 barns mamma84
    Pluralisa skrev 2011-07-22 13:27:49 följande:
    Gjorde första mätningen hos Bm idag, v 24+4. Sf-måttet var 26 så jag hamnade precis på översta kurvan. Vad var ert mått i samma vecka? Och vad kan det bero på att man hamnar på översta kurvan direkt?
    Jag kommer inte ihåg % på flickan har det liggandes någonstans.
    Men hennes kurva vet jag iaf.
    Hon låg över mellan kurvan.
    Hon skulle väga enligt ul 3,500g men kom BF+9 och var 4140g och 52cm
    SF kurvan var väl ca 1 cm mer max 2 cm mer än veckan.
    Helt okej.

Sonen han låg överst på översta kurvan ''tvilling kurvan'' som man säger.
    Men där låg han redan på första kotrollet hos bm.
    Vecka 20 hade jag redan kraftiga sparkar av honom till o med jag studdsade till och gungade när han höl på.
    Han låg på översta kurvan och 5 cm ovanpå den översta så det var mkt.
    Bm vägrade ge mig mer kontroller och sa inte JA till tul fast jag ville.
    Sf måttet var minst 4 cm mer än veckan.
    På tul som jag sen fick tjata mig in på fick jag vecka 41 och han var då beräknad till 4885g
    2 dagar efter vecka 41+2 fick jag planeradsnitt och han var 5810g och 62cm huvud 40 cm
    vecka 30 var han enligt överläkarna redan 3000g 

Sonen vecka 35+5 fick jag tidig tul och han var då redan 3890g
    Kurvan var han på under översta kurvan och Sf mått var väl ca 3 cm än veckan.
    Han kom ut med planeadsnitt vecka 37+5 alltså 2 veckor innan BF och han var 4150g och 51cm.
    Enligt överläkarna skulle han vara på BF dagen minst 5,600g som sa alltså till mig Över 5000g men under 6000g.                    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cataleya

i vecka 25, hade jag 23.. låg mellan normal och understa kurvan, men det var inget de reagerade på.har följt "min egen" kurva hela vägen, ökat 2 cm varje gång. Utom nu sist, då hade den ökat 0,5, men nu är ju bebis snart på gång ut, och den bör ju sjunka nu i stället för att växa    

• Angelica1991
    Angelica1991 skrev 2012-05-06 13:41:56 följande:
    v 24+2 mätte jag 27 cm, över medel så att säga. om 2 v och 2 dagar ska jag mäta igen så vi får se vad det hamnar på. kommer vara i v 27+0 då :) 
    ja och nån vecka 27 kom jag aldrig till.. vecka 25+3 kom min prinsessa. och då efter bebis kommit ut med kejsarsnitt så hörde jag när läkarna som sydde ihop mig att jag hade jätte mycket fostervatten därav stor sf mått =) så då fick jag svar på varför stor sf mått =) måste nämna nu när jag sagt att min sofia kom redan i vecka 25 att hon mår fantastiskt bra och kommer klara sig. hon är inne på sin 32 vecka nu. 
Svar på tråden SF-mått i v.25?