• Anonym

hur ta fram raderad historik på datorn?

min man sitter vid datorn och tar bort historiken för att dölja något. i en annan tråd framkommer det att flera kommit på sin partners otrohet med hjälp av att kunna ta fram historiken. Visst, det är kanske etiskt fel att snoka men det är otrohet också.

vill någon lära oss morallösa?

• Svar på tråden hur ta fram raderad historik på datorn?
  • Anonym (bina)

så vitt jag vet, går det inte att få fram raderad historik.

• Anonym
    Anonym (bina) skrev 2011-07-22 17:36:33 följande:
    så vitt jag vet, går det inte att få fram raderad historik.
    trodde inte jag heller. närmare eftertanke så tror jag inte på det förens jag får se det . men några säger det att det går. vi får vänta och se
  • Anonym

Det går men tror man måste typ ändra om datum och tid på datorn ( inte bara det utan det är garanterat mer invecklat än så) vet om att ja gjorde det för huuundra år sedan då jag hade råkat avinstallera ett program som ja inte kunde få in igen, då drog ja tillbaka tiden på datorn ( på det där speciella sättet, fick hjälp så kommer ej ihåg hur) å då kom programmet tillbaka, men som sagt ja vet inte hur jag gjorde.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-22 17:41:22 följande:
    Det går men tror man måste typ ändra om datum och tid på datorn ( inte bara det utan det är garanterat mer invecklat än så) vet om att ja gjorde det för huuundra år sedan då jag hade råkat avinstallera ett program som ja inte kunde få in igen, då drog ja tillbaka tiden på datorn ( på det där speciella sättet, fick hjälp så kommer ej ihåg hur) å då kom programmet tillbaka, men som sagt ja vet inte hur jag gjorde.

coolt! synd att du inte minns mer. fast det lät för invecklat för mig ändå. vill mest veta om det går.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-22 17:45:39 följande:
    coolt! synd att du inte minns mer. fast det lät för invecklat för mig ändå. vill mest veta om det går.
    Som sagt det ska gå men hur kommer ja tyvärr inte ihåg, men det kanske dyker upp en riktig datasnille i forumet snart så du kan få hjälp =)
  • Carolines Secrets

Jag tror man går in i startmenyn och letar efter en knapp som heter ngt med återställ datorn? Så går den typ tillbaka ett dygn

• Anonym

ja sök på start, å sen återställ så kommer drt upp återstä'll datorn till en tidigare tidpunkt :D helt rätt så var det ja :D

Lycka till  

• pluvdo

Systemåterställning är det anonym pratar om, men jag vet inte om det ändrar filer och så man tagit bort utan jag tror att det bara återställer program och så. Alltså, om man tagit bort eller lagt till program så kan man göra det ogjort med systemåterställaren. Filer och så skall inte påverkas.

• pluvdo

men jag är osäker, så du kan ju kolla upp. jag har dock för mig att det står innan man gör en systemåterställning att den bara påverkar program och inte filer.

• Luullis

Man ska kunna återställa datorn till en tidigare tidpunkt, och då bör även historiken komma tillbaka. MEN, då ska ju tidpunkten vara efter att han gått in på den - men innan han tagit bort den. Och troligtvis är inte det möjligt då han säkert tog bort den när han var färdig.

• VeraVera

googla och se om du kan hitta någon datasupport av något slag som man kanske kan ringa eller maila...

• Lufsan

Ja, det är ju klart att man inte ska prata med sin partner och välja att lita på honom? Det är ju klart att man ska snoka och snoka tills man hittar något.

Gjorde det där själv för ett år sen. Och ja snokar man länge nog hittar man något.

Lite rolig historia:

Jag lånade min sambos telefon för att spela ett spel. Märker att han är inne på facebook. Går in och börjar snoka. Och till min förfäran hittart jag masssssoooor av mail till tjejer. Flörtiga och till och med sexiga.

Jag blir skitförbannad men vill ha mer kött på benen börjar snoka mer. Hittar inte så mycket. Kommer tillslut in på hans facebook på vår dator och går in på medelandena och ser att alla är från 2006-2008 alltså låååångt innan vi träffades.

Någonstans där insåg jag att det inte lönar sig att vara svartsjuk. Jag var på väg att lämna min älskling för att flörtade med tjejer flera år innan vi träffades. Haha, nej sen dess har jag varken snokat eller varit svartsjuk. Han älskar mig och väljer att vara med mig varje dag. Det är det som räknas. Man kan förstöra ett förhållande genom att hålla på och snoka.

Det han raderar är antagligen porr sidor eller han kanske ska köpa en fin present till dig.  

En dag i sänder.
  • Anonym (Går)

Klicka på Verktyg, Gå längst ner till internetalternativ, Välj i Ta bort historik "Inställningar" sen visa filer.
    Där kan du sen scrolla ner o se olika cookies o sidor som du kan kolla senast använda om du vet ungefär när han var inne. Dom går inte alltid att öppna upp men du kan kopiera o klistra in i webfönstret.
    Lärde mig detta när jag fick tonåringar. Lycka till

• diamonden

men att ta fram historik på datorn tycker jag inte är att snoka, iaf INTE om datorn används av båda parter.

• Anonym

tack ska försöka

• Tealhawk

Det där med datoråterställning fungerar inte. Det återställer bara programvara.

Internethistorik som raderats går inte att få tillbaka av en privatperson. Om mannen rensar historiken emellan besöken finns inga cookies/temp data att visa under "'Internetalternativ".

• Anonym (Går)

Det gör det i alla fall i min. Jag gör precis som jag beskrev och det funkar för mig. Har tonåringar som jag vill ha lite koll på.

Svar på tråden hur ta fram raderad historik på datorn?