Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

15 månader kan inte gå..

Nej nej. Klara var 18 månader när hon gick. Alva var 15. Månader alltså

Njut  istället av lugnet! Det är väldigt bekvämt med barn som inte går
    Jag tycker en annan fördel är att mina barn inte direkt stapplat och trillat i början utan dom var så stadiga i kroppen vid 18 och 15 månader så att dom gått obehindrat på en gång. Också ganska skönt.

Klara reste sig dessutom inte mot möbler och så förrän hon var 14 månader och det är betydligt enklare att förklara för en 14 månaders att hon inte får dra i duken, än för en 9 månaders. Det var en riktig pärs med Alva det kan jag lova. Så det finns massa fördelar med barn som är "sena" (Vilket dom egentligen inte är förrän dom är över 18 månade och inte går, precis som La Lola säger).  

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    La Lola skrev 2011-07-22 23:31:49 följande:
    Visst var det skönt! Jag tyckte det var jobbigt att Hedda inte var som Alma. Hedda började åla o krypa "tidigt", det gjorde aldrig Alma överhuvudtaget.

Nä Ts, njuuuuut!
    Eller hur!
    Det är samma här. Klara satt stilla där man satte henne till hon var ett år. Då började hon så sakteliga hasa sig fram, men det var i så sakta mak så hon hann inga långa sträckor
    Sen som sagt reste hon sig med stöd när hon var 14 mån och släppte taget när hon var 18 mån. Bättre kunde det fasiken inte varit.
    Även med Alva så är det som med din Alma och Hedda. Jösses kors den ungen. Även om hon nu var 15 månader innan hon släppte taget så har hon varit mycket mer framåt med det motoriska än Klara. Hon är överallt och ingenstans och har varit det sen hon var 8-9 månader och reste sig och började gå längs saker. Jag har rivit mitt hår många gånger, och inte blir det bättre heller. Nu är hon 18 mån och ska klättra precis överallt! Gaaah!!!  
  • Lalalong
    xXMaLoXx skrev 2011-07-22 23:51:02 följande:
    Jag hade en tidig son, som började vid 8,5 månad. Han var inte klar för den uppgiften kan jag säga. Så njuuuut säger jag också!!
    Hehe. Min morbror började gå när han var 9 månader och mormor brukar säga att hon önskar det inte ens för sin värsta fiende

Som grädde på moset är det bara 11 månader mellan min mamma (storasyster) och min morbror så hon hade en gående 9 månaders och en 20 månaders att ta hand om samtidigt. Det är till att skaffa sig problem det  
Svar på tråden 15 månader kan inte gå..