15 månader kan inte gå..
När stod era utan stöd? Jag har en snart 13 månaders och fick höra på ettårskontrollen att om han inte står utan stöd vid 14månader ska vi ringa och få en extrakontroll. Det stressar mig massor.
Han var inte tidig med att rulla runt, krypa osv. Däremot är han otroligt kommunikativ, det säger alla vi träffar som har kunskap om barn. Han säger inte många ord som folk förstår men kommunicerar på sitt sätt med sina ord och jag förstår massor. Så jag tror inte han är sen i utvecklingen utan bara att han är ojämn. Även hans pappa var tidig med att prata och komminicera.
Han ställer sig upp mot saker och klättrar överallt men vill inte släppa taget och vill inte gå så jätteofta om vi håller i händerna. Han vägrar gå om man bara håller honom i en hand, då sätter han sig ner.
Är det sent att inte stå utan stöd vid 14månader? Han går på förskola nu men kryper överallt och jag tror han är rätt nöjd med att krypa, han kan gå med gåvagn men vill hellre sitta och snurra på hjulen. Så jag tror inte det är något fel på honom, han var tidigt intresserad av att gå om man håller honom i händerna men så lärde han sig krypa och då är det inte kul att gå längre.