KappAhl vs. H&M
Vart handlar du helst dina barnkläder och varför?
Själv gillar jag KappAhlm bäst hitills. Bra lite större i storlekarna än HM är min uppfattning, Vidare i benen och snålar ej med knapparna vid halsen =)
Vart handlar du helst dina barnkläder och varför?
Själv gillar jag KappAhlm bäst hitills. Bra lite större i storlekarna än HM är min uppfattning, Vidare i benen och snålar ej med knapparna vid halsen =)
Hittills har jag nog hittat flest saker hos Lindex. Jag gillar när det är olika, roliga motiv på som typ djur och sådär, men jag vill helst inte ha "kända" figurer. Så skall det gärna vara mycket färger och så, inte bara brunt eller något. Lindex har mycket färgglatt med okända figurer på och så är de inte hutlöst dyra så därför gillar jag dem.
PoPs kläder tycker jag inte är fina, Cubus kan ha något fint plagg då och då, men överlag så är det alldeles för mycket text (gillar inte meningslös text på kläder) och siffror (gillar inte meningslösa siffror på kläder) på deras kläder.
Kappahls kläder är nästan uteslutande sådana med kända figurer på, så där är jag väldigt sällan. De har dock haft bra solhattar och roliga pyjamasar där.
H&M har också många kända figurer och de kläder som inte har kända figurer på sig är oftast bara enfärgade. Så då tycker att de är tråkiga. H&M är dock bra på ett sätt och det är att de har skor i så små storlekar att jag kunnat köpa till sonen där. De enda andra skorna jag hittade i hans storlek när han började gå ordentligt vid ett års ålder var typ svindyra kavat. Han hade då storlek 18. H&M var då det enda stället där jag hittade så små skor som ändå hade hård sula. Alla andra skor jag hittade i samma storlek hade mjuk sula. Så kallade "pram booties" som mer är till som utsmyckning än något annat.
Största delen på Zarah. De är lite snyggare och fräschare, oftast (har en grabb).
H&M
Annat, Handlar helst inte på någon av de man hade att välja på. Såklart blir det något på HM och Lindex nån gång, PoP tycker jag har rätt fula kläder och Cubus och kappahl har jag aldrig köpt ett plagg ifrån.
Jag handlar mest på Lindex utav ovanstående, men tycker att H&M har bättre, tåligare tajts än vad Lindex har. Vilket alltså är det enda i byxväg som min kära dotter använder. (Glöm jeans, mysbyxor, shorts etc.)
Kappahl tittar jag ofta in på, men går nästan alltid tomhänt ifrån.. Dock har de bra underkläder, badkläder och regnkläder tycker jag.
PO.P - nej, för fula kläder till för höga priser! (och de få Po.p-plagg som ändå har inhandlats har ratats av klädintresserade dottern )
Jag gillar Lindex bäst, tycker alltid att de hållit bra även efter många tvättar.
Kapphal gillar jag också mer och mer, speciellt deras jeans och tag 3 betala för 2.
HM är skit, tappar form när man tvättar det men framförallt tråkiga kläder med tråkiga färger.
PoP handlar mormor, gillar de men inte till det priset.
Ett annat märke jag gillar är Name it, bra pris och bra kvalitet.
den största delen av mina barns klädlådor består nog mestadels av HM.
finns några enstaka plagg från kappahl och lindex, och även från novastar och gant....
anledningen att vi handlat mest på HM är ju dels pga priset, och så får man ju bonuscheckar att handla för ;))
Kappahl är ju lite dyrare i jmf- men jag måste hävda att de plagg vi har från kappahl har hållt väldigt bra kvalité!
så kommer att köpa mer därifrån nu i år , gillar verkligen de plagg vi har handlat därifrån, både under bebistiderna och därefter :)))
de brukar ju ha riktigt fina reor också! :D
ytterkläder kör vi uteslutande med PO.P och Dikdrikssons.. (har även en jacka från Villervalla också).. =))
Handlar oftast på Lindex tror jag! Gillar deras barnkläder.
HM, Lindex och Name it, där handlar jag allra mest. Jag har aldrig sett ett enda fint plagg på KappAhl tyvärr. Har dessutom hört att deras kvalitet är sisådär.
Röstade annat, handlar nästan enbart i olika webshoppar med lite roligare märken
Lindex händer dock då och då att jag handlar från, mest baskläder som enfärgade leggings och sånt
Mest KappAhl för att jag hittar finast kläder där. Sen är det nog H&M av samma anledning, dock tycker jag att de har lite sämre kvalité än KappAhl. Tygerna är liksom tunnare (vilket iochförsig kan vara bra på sommaren).
Lindex gillar jag inte. De har visserligen bra kvalité och bra priser, men de passar verkligen inte min dotter, de är korta och tjocka, precis tvärtemot var hon är :) Dessutom hittar jag sällan något som jag tycker är fint där.
PoP skulle jag aldrig handla på pga priset. Jag tycker inte det är värt det med tanke på att barnen inte hinner använda dem tillräckligt många gånger innan de växt ur dem.
Cubus gillade jag förut. Bra priser, men senaste tiden hittar jag sällan något jag gillar där...
Skrev lindex men kom på att jag nog skulel skrivit annat. Vi ärver mycket och köper på loppis/second hand och då är det ofta lindex (för det finns i närheten antar jag). Annars beställer jag en del från Eloos, de brukar ha bra erbjudanden!
Po.P och Lindex gillar jag mest, men de flesta Po.P-kläderna har faktiskt inhandlats på Tradera
H&M, Lindex och Cubus!
Fast det är ju så träligt att det finns sååå mycket mer till tjejer än till killar.. Nu tänker jag på dessa hela väggar fyllda med klänningar, kjolar, tights osv. Medans det bara finns 3-4par byxor att välja på till killar...
Har ingen unge - men Kaxs (från Kappahl) och Lindex är bäst.
Handlar mest av de från Lindex....
Men handlar en hel del me&I och villervalla oxå.
Pop ibland.
Gillar inte H&M barnkläder, köper dock en del därifrån till mig själv.
Annat.
Handlar nästan bara på babyshop och en secondhand här i stan. Men av Kappahl och HM väljer jag lätt Kappahl. Handlar aldrig på HM. Tycker att plaggen är konstiga i form och storlek och har dålig kvalité. Och är rätt tråkiga.
Gammal tråd, men kul ändå att läsa.
Vi handlar mest på Lindex då de har roligast kläder på reorna, så då passar vi på. På KappAhl kan vi hitta lite leggings, trosor, strumpbyxor, mössor och enstaka toppar samt vinteroveraller. På H&M köper vi bara t-shirts och klänningar då deras leggings har så tunt tyg. Pyjamasar hittar vi väl på alla tre ställena. Numera blir det en del plagg köpta på Lidl, Coop och Maxi också.
Cubus ligger bara i innerstan och dit åker vi aldrig. P o p anser jag vara både dyra och tråkiga med tanke på de kläder vi fått, så där går jag aldrig in.