• anassio

simmärken...

Hur gör man när man ska ta sina simmärken, måste man åka till simhallen och "visa upp" för nån att man kan eller kan man beställa märkena själv på nätet allt eftersom barnet lär sig??

• Svar på tråden simmärken...
  • Kodia

Vi har alltid köpt på simhallen, men ingen personal har tittat, utan vi har bara bett att få tex. ett simborgarmärke i kassan. Ibland har kassan varit stängt när vi varit klara, och då har vi köpt någon annan gång. Så om du har vägen förbi en simhall kanske det är enklare än att beställa?

Simmar ni i hav/sjö? Är det inte svårt att hålla ordning på längder, djup osv?

• Makaroner

Vi har varit i simhallen och det är en förälder som håller koll på att barnet klarar märkena sen köper vi dem i kassan. Det finns något märke man måste göra i sjön enligt min son.

*RUN Forrest! RUN!*
  • Wolfclaw

När jag gjorde det för hundra år sedan fick man ett protokoll och jag tror det var tvunget att minst en badvakt kontrollerade. Sen fyllde de i protokollet som man kunde ta med till andra badhus. Det användes sen som "bevis" att man fick köpa simmärkena.

• jguz

Min son håller på att ta simmärker nu... och det är jag som föräldrer som kollar så att han klarar det han ska. Man får ett litet häfte där det står vad man ska klara för resp, märke :)
    Sen går vi till kassan och säger villket märke vi vill köpa :) 

• Mia O

Vet ni om man får använder flythjälp vid simprovet gällande "sliver fisken" och "pingvin silver" ?  "Sliver grodan" får man använda flythjälp.

• jguz

Det tror jag inte. Det brukar alltid stå om man får ha hjälpmedel och det står inte något om det.

• Sweet life
    Mia O skrev 2011-07-29 09:25:37 följande:
    Vet ni om man får använder flythjälp vid simprovet gällande "sliver fisken" och "pingvin silver" ?  "Sliver grodan" får man använda flythjälp.
    Inga flythjälpmedel ska användas...
Svar på tråden simmärken...