• snoopy1

Blanda ersättning/välling utomlands?

Vi ska resa till Spanien i februari och vara där i fyra månader (vår son är då sex månader). Ni som har varit utomlands med små barn, hur gjorde ni med vatten? Är det ok att koka kranvatten eller ska man använda mineralvatten utan kolsyra (innehåller inte det för mycket salt etc)?

• Svar på tråden Blanda ersättning/välling utomlands?
  • jummie

finns ju vanligt vatten på flaska som inte är mineralvatten!

• marsmamman

Jag köpte vanligt vatten på flaska när jag var i Grekland i somras. Ett annat tips är att ta med färdigblandad välling/ersättning som finns att köpa i tetrapack, kanske lite dyrare men jätte praktiskt när man är ute.

• mamma959703

Vi har alltid köpt vatten på flaska + köpt tetra med oss som jag vara smidigt och ha med sig när man ska ut o shoppa eller på utflykt

• Annacecilia

Kranvattnet i Spanien är väl ok att dricka? Jag skulle inte tveka att ge kokt kranvatten till en 6-månaders. Men vanligt vatten (ej mineral) på flaska funkar ju oxå. I Frankrike finns det särskilt babyvatten på flaska med väl avvägda halter av salter och mineraler. Samma/liknande vatten finns säkert i Spanien oxå.

• Elfva

Vatten på flaska sa de till oss. Både läkaren och bvc sköterskan sa att vi skulle köpa vatten på flaska. Vi ska också till Spanien i vår, fast bara en månad, och barnet ska bara få vatten från flaska aldrig kranvatten, inte ens kokt...

• nattinattio

finns säkert ställen även i spanien där man kan dricka kranvattnet men långt i från de flesta ställena, köp vatten på flaska, inte alls dyrt om du köper direkt i 5 l dunkar.

Svar på tråden Blanda ersättning/välling utomlands?