Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

Linus Bylund - nästa jävel att gå?

BigDaddy skrev 2011-07-24 10:00:10 följande:
    "- Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla muslimer när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!".

Så skrev Linus Bylund, pressekreterare för SDs partiledare Jimmie Åkesson, på twitter i samband med attentaten i Norge.

Tycker ni att Linus Bylund ska avgå som pressekreterare?

Ska sådana åsikter förekomma hos företrädare för ett svenskt parti i riksdagen?

Är det dags att faktiskt se över både jargong och värdegrund hos företrädare för det Sverigedemokratiska partiet?
    Om alla i SD skulle avgå efter ett korkat uttalande skulle ju snart partiet försvinna. 
  • Tonårsmamman1
    Kent68 skrev 2011-08-04 00:15:44 följande:
    "Om alla i SD skulle avgå efter ett korkat uttalande skulle ju snart partiet försvinna."

Ja de har förstås monopol på korkade uttalanden, eller hur?
    Googla på Simon Fors, så ska du få se på grejer...
    Behövs inte, det räcker att läsa i tidningen vad de säger.
  • Tonårsmamman1
    Kent68 skrev 2011-08-04 01:00:09 följande:

"Behövs inte, det räcker att läsa i tidningen vad de säger."

Så du tycker Vänsterpartiet gjort rätt som tvekat att utesluta en företrädare som helt öppet och vid upprepade tillfällen önskat livet ur meningsmotståndare?

Jag tycker de får göra som de vill. Det får SD också. Men jag vet att just SD har svårt att hitta folk som ska representera dem, och då är det ju inte smart om de som finns i partiet gör självmål hela tiden.
  • Tonårsmamman1
    Kent68 skrev 2011-08-04 23:11:56 följande:
    "just SD har svårt att hitta folk som ska representera dem"

Jag vet inte om det stämmer så bra  längre. Kanske i vissa mindre kommuner?
    Efter valet 2006 tillsatte partiet 95% av sina kommunfullmäktigeplatser. Efter valet 2010 var samma siffra 99%.

Företrädadare för medias 7 gullegrispartier kan begå fruktansvärda brott, utan att media skriver ens en notis om det (eller iofs, just en notis kan det bli i någon lokaltidning, men sällan mer). De kommer dock inte undan den uppmärksamhet de förtjänar på politisktinkorrekt.infou
    I min tidning så skrivs om alla möjliga partier, i alla möjliga kommuner, som gör dumma saker. 
  • Tonårsmamman1
    jagvetalltsomvanligt01 skrev 2011-08-06 01:21:27 följande:
    yttrandefriheten gäller även Linus Bylund..
    Med tanke på hans åsikter hade jag inte utnyttjat denna rättighet, för partiets skull. Men vi andra tackar och tar emot.
Svar på tråden Linus Bylund - nästa jävel att gå?