Kent68 skrev 2011-08-05 21:31:40 följande:
Tonårsmamman1: Menar du att du har en tidning som inte importerar dynga från TT och Expo? Vilken tidning har du?
BigDaddy: Varför blir du så arg för att jag påpekar att en vänsterpartist mordhotat folk utan att få tillnärmelsevis lika stort medieutrymme som en sverigedemokrat som påpekat att massmördaren Breivik funnit näring i mångkulturen för sitt dåd? Med tanke på den 68vänster som styr media så är det väl inte så konstigt att de är lågmälda och röda om kinderna när en av deras egna fuckar till det.
Varför skulle PI skriva om en sådan obefintlig skitsak? Räcker det inte att gammelmedia gör det?
PI är inte bunden av SD's politik. Hade den varit det så hade den varit politiskt bunden. Den gemensamma nämnaren mångkulturkritisk/invandringskritisk/islamkritisk betyder inte att sajten binds till ett särskilt parti.
De 99% härrör från att SD hade 7 tomma stolar i kommunerna efter valet 2011. Av sammanlagt ca 600-700. Jag tror jag hittade statistiken på
www.val.se. Du får leta själv.
136 kommunala SD-politiker må ha hoppat av, men merparten har ersatts av andra kandidater.
Eftersom du hänvisar till vänsterextremistsekten Expo, så förstår jag var din hjärna blivit tvättad...

Det är sällan god ton att fokusera på person och inte sak. Men, det är något som enbart reflekterar på handlande part.
Jag menade det jag frågade om huruvida andras beteenden, eller behandling, skall vara måttstocken för uppfattningar om saker som rättvisa eller jämlikhet? Det förblir obesvarat men jag hoppas att det bara var för att frågeställningen var otydlig.
Jag skrev att sidan PI är obunden enligt egen utsago. Precis som den också tydligt tar ställning för Sverigedemokraterna, deras politik och idéer och deras värdegrund enligt egen utsago. Detta är vad man har att gå på.
Det jag läser mig till är att man kan trivialisera en händelse och sedan hänvisa till att det är andra som skriver om det i sina tidskrifter när man ombeds förklara något otrevligt. Kan du se att det blir alldeles för relativt och bara öppnar för missförstånd och otydlighet?
Du skriver att merparten av de 136 kandidaterna ersatts. Kan du styrka detta påstående? Informationen ska utvärderas för sig, vilket du faktiskt gjort och godtagit för sann. Med tanke på att du inte bestridigt informationen i någon av länkarna jag givit.