Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Linus Bylund - nästa jävel att gå?

BigDaddy skrev 2011-07-24 10:00:10 följande:
    "- Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla muslimer när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!".

Så skrev Linus Bylund, pressekreterare för SDs partiledare Jimmie Åkesson, på twitter i samband med attentaten i Norge.

1.Tycker ni att Linus Bylund ska avgå som pressekreterare?

2.Ska sådana åsikter förekomma hos företrädare för ett svenskt parti i riksdagen?

3.Är det dags att faktiskt se över både jargong och värdegrund hos företrädare för det Sverigedemokratiska partiet?
    1. Ja och bli ersatt av politiker med seriös framtoning.

2. Nej, då de är i riksdagen och därmed har del i beslut som påverkar miljontals människoliv, samt även har makten att påverka en betyande mängd människor med sina hatkampanjer mot invandrare och i synnerhet muslimer. I sådana fall är populism inte så vettigt, nej. Dock lever vi i en demokrati och det går inte att förbjuda åsikter såvida de inte tydligt bryter mot de demokratiska reglerna, vilket SD har lärt sig hantera för att få vara kvar.

3. Ja, det är det, för trots att vi lever i en demokrati och trots att SD har lärt sig hantera semantik (i många fall) så bidrar de i allra största grad till ovilja mot en viss grupp av människor. Demonisering av grupper av människor har aldrig lett till något positivt någonsin.  
  • Velour
    Tonårsmamman1 skrev 2011-08-04 23:18:15 följande:
    I min tidning så skrivs om alla möjliga partier, i alla möjliga kommuner, som gör dumma saker. 
    Det gör det i all media, väldigt ofta. Därför är det inget uttalande värt att bemöta egentligen
  • Velour
    Kent68 skrev 2011-08-05 21:31:40 följande:
    Tonårsmamman1: Menar du att du har en tidning som inte importerar dynga från TT och Expo? Vilken tidning har du?

BigDaddy: Varför blir du så arg för att jag påpekar att en vänsterpartist mordhotat folk utan att få tillnärmelsevis lika stort medieutrymme som en sverigedemokrat som påpekat att massmördaren Breivik funnit näring i mångkulturen för sitt dåd? Med tanke på den 68vänster som styr media så är det väl inte så konstigt att de är lågmälda och röda om kinderna när en av deras egna fuckar till det.

Varför skulle PI skriva om en sådan obefintlig skitsak? Räcker det inte att gammelmedia gör det?

PI är inte bunden av SD's politik. Hade den varit det så hade den varit politiskt bunden. Den gemensamma nämnaren mångkulturkritisk/invandringskritisk/islamkritisk betyder inte att sajten binds till ett särskilt parti.

De 99% härrör från att SD hade 7 tomma stolar i kommunerna efter valet 2011. Av sammanlagt ca 600-700. Jag tror jag hittade statistiken på www.val.se. Du får leta själv.

136 kommunala SD-politiker må ha hoppat av, men merparten har ersatts av andra kandidater.

Eftersom du hänvisar till vänsterextremistsekten Expo, så förstår jag var din hjärna blivit tvättad...
    Varför skulle inte PI skriva om en sådan sak, bara för att det står i vanlig media och om PI är politiskt obunden? Att den inte gör det tyder faktiskt på ett tydligt politiskt ställningstagande. Samtidigt skriver du att PI just är kritisk mot mångkultur och islam vilket också är ett tydligt politiskt ställningstagande. Att just kalla sig Politiskt Inkorrekt är inget annat än ett politiskt ställningstagande också. Vad de menar med politiskt obunden är snarare att de inte följer "sjuklöverns" spår, utan ställer sig tvärtom emot. Såsom Sverigedemokraterna och deras anhängare gör. För det behöver man inte skriva rakt ut "vi följer SD och de som är bruna" då man implicit insinuerar det i hur man framställer sig själva, vilka nyheter och budskap man förmedlar och vilka som vänder sig till dem. Det är också därför alla sverigedemokrater hänvisar till PI som källa, som den enda sanningen.
  • Velour
    BigDaddy skrev 2011-08-05 21:51:12 följande:
    Tyvärr är detta ingen nyhet för mig men jag välkomnar att detta nu synliggörs än mer. 
    Nej, jag läste det du skrev någonstans, det om counter jihad...
  • Velour
    BigDaddy skrev 2011-08-06 03:17:40 följande:
    Ja, det här var länge ett rykte men nu verkar det vara bekräftat. Politiskt Inkorrekt drivs av bröderna Ekeroth, Ted och Kent. Jag vet inte hur pass oberoende man kan vara då när man har en riksdagsman för SD stå för kronorna till en "oberoende" sida. 
    Mmm, eller Bill och Bull rättare sagt...

Så nu kanske man kan gå vidare från diskussionen om att PI är politiskt obunden och rikta fokuset på vilken sorts budskap de framför, hur de vinklar nyheter osv. 
  • Velour

...och hur de hjärntvättar folk...

Svar på tråden Linus Bylund - nästa jävel att gå?