Linus Bylund - nästa jävel att gå?
Obs! Han skrev avföljas, inte avrättas.
Obs! Han skrev avföljas, inte avrättas.
"Om alla i SD skulle avgå efter ett korkat uttalande skulle ju snart partiet försvinna."
Ja de har förstås monopol på korkade uttalanden, eller hur?
Googla på Simon Fors, så ska du få se på grejer...
"Behövs inte, det räcker att läsa i tidningen vad de säger."
Så du tycker Vänsterpartiet gjort rätt som tvekat att utesluta en företrädare som helt öppet och vid upprepade tillfällen önskat livet ur meningsmotståndare?
"just SD har svårt att hitta folk som ska representera dem"
Jag vet inte om det stämmer så bra längre. Kanske i vissa mindre kommuner?
Efter valet 2006 tillsatte partiet 95% av sina kommunfullmäktigeplatser. Efter valet 2010 var samma siffra 99%.
Företrädadare för medias 7 gullegrispartier kan begå fruktansvärda brott, utan att media skriver ens en notis om det (eller iofs, just en notis kan det bli i någon lokaltidning, men sällan mer). De kommer dock inte undan den uppmärksamhet de förtjänar på http://politisktinkorrekt.infou
Tonårsmamman1: Menar du att du har en tidning som inte importerar dynga från TT och Expo? Vilken tidning har du?
BigDaddy: Varför blir du så arg för att jag påpekar att en vänsterpartist mordhotat folk utan att få tillnärmelsevis lika stort medieutrymme som en sverigedemokrat som påpekat att massmördaren Breivik funnit näring i mångkulturen för sitt dåd? Med tanke på den 68vänster som styr media så är det väl inte så konstigt att de är lågmälda och röda om kinderna när en av deras egna fuckar till det.
Varför skulle PI skriva om en sådan obefintlig skitsak? Räcker det inte att gammelmedia gör det?
PI är inte bunden av SD's politik. Hade den varit det så hade den varit politiskt bunden. Den gemensamma nämnaren mångkulturkritisk/invandringskritisk/islamkritisk betyder inte att sajten binds till ett särskilt parti.
De 99% härrör från att SD hade 7 tomma stolar i kommunerna efter valet 2011. Av sammanlagt ca 600-700. Jag tror jag hittade statistiken på www.val.se. Du får leta själv.
136 kommunala SD-politiker må ha hoppat av, men merparten har ersatts av andra kandidater.
Eftersom du hänvisar till vänsterextremistsekten Expo, så förstår jag var din hjärna blivit tvättad...
Bigdaddy: Hänvisar du till Expo, så skyll dig själv om du får gliringar. Ser man inte igenom deras genomskinliga agenda, så är man enligt mitt förmenande hjärntvättad, på ungefär samma sätt som de sovjetmedborgarna en gång var av Pravda.
Frågan verkade retorisk. Är den något annat så förstår jag inte varför du ställer den till mig? Jag har inte antytt något som har med den att göra. Håll dig till ämnet istället för att slira ut.
Ang. PI. Visst. Fler öppna dörrar du vill sparka in?
Ang. det sista. Jag skiter faktiskt i vilket, rikspolitiken är det enda viktiga för mig. Har 136 kommunavhopp inte ersatts så kan du väl styrka det själv om det intresserar dig. och sedan skriva mig på näsan med din upptäckt ifall jag skulle haft fel. Jag röstade på SD i min kommun, och där besätter de alla kommunstolar. Är det SD-tomt i Korpilombolo, så rör det mig inte i ryggen. SD-väljarna där får väl isåfall skylla sig själva för att de inte ställde upp på sin kommunlista.
Det mesta av ditt inlägg är ett sjok svammel. Hur relaterar du t.ex. ditt prat om sammanhållning till något jag skrivit?
Det är fullt möjligt att via t.ex. valmyndigheten kontrollera hur många SD-mandat som i nuläget står tomma, och därigenom kunna härleda hur många av de påstådda 136 avhoppen, som inte skulle ha blivit ersatta. Du kan leta upp det själv, jag tänker inte mata dig med färdigtuggat. Dessutom beror ju det faktum att du saknar info om det här på att dina "objektiva" länkar utelämnat den informationen.
Uttryck dig begripligt, så ska du se att folk svarar på dina frågor.
PS. Kanske har gammelmedia gjort som i förra valet, då de gjorde en liknande sammanräkning. Den gången publicerade de en siffra över antalet SDavhopp där t.o.m. representanter som avlidit under mandatperioden räknades som avhoppade. Ja, du får faktiskt leta upp den informationen själv också. Lite hjälp: www.google.com
Gräver gropen djupare? Hahaha herregud... problemet här är väl ändå ditt, d.v.s. att du inte lyckas övertyga mig eller någon annan befintlig SD-väljare om att de politiska alternativen till SD är bättre. Du får knappast folk att sluta rösta på SD genom att vara dryg och förolämpa dem. Faktum är att du agerar här som en av SD's bästa valarbetare.
Apropos obekräftade påståenden, så är du bra på att kasta sten i glashus. Bevisa det du skrev om att http://politisktkorrekt.info drivs av bröderna Ekeroth. Obs, det räcker inte med att hänvisa till att en av dem lånat ut ett konto till sajten. Du förstår säkert själv att det inte är samma sak som att driva en sajt.
Som sagt BD, du kastar sten i glashus, eftersom allt du har att komma med vad gäller påståendet att Ekeroth driver PI, är att han upplåtit ett konto åt sajten. Det kallas stöd, inte att driva. Det kallas heller inte finansiering, med mindre du kan bevisa att kontot används för det syftet.
I det här fallet är syftet uppenbart. Personerna bakom PI är öppna med att de vill vara anonyma, och vill därför inte agera i eget namn. Då behövs någon annan som står för kontot. Ekeroth skall ha all heder för att ge PI den hjälpen.
Du har innan sagt att jag är fri att svara eller inte på den frågan, ändå fortsätter du tjata. Jag svarar på frågor som håller sig till ämnet eller åtminstone relaterar till det jag skrivit. Öppna en egen tråd för ämnet jämlika och rättvisa vetja, så får du se om du får någon som vill tjöta med dig där.