pappa01 skrev 2011-09-12 21:17:17 följande:
Svårt med en kort resume men kan skriva lite om det senaste...
Kort sagt har mamman viljat att vi ska umgås för sonens skull sista tiden, hon menar att han far illa av att vi inte gör det... Jag vill helst inte se henne mer men har svarat att vi kan inte kriga om vårdnaden på dagarna och umgås på kvällarna.
Men om vi kan komma överens, kan vi säkert umgås med tiden.
Har haft ök med henne sista tiden om vv, har hämtat på lördag kväll pga fotbollsträning söndag morgon, haft sonen en vecka och lämnat på skolan måndag morgon. Har också haft honom om hon har behövt jobba på "sin" vecka, hon har också haft sonen om hon har gjort något särskilt i "min" vecka.
Hon påstår att hon har honom 90% i svaret till FK, då hon begär att jag ska betala underhåll.
Jag har bokfört alla dagar han varit hos mej sedan juli: Juli 19 dagar, augusti 19 dagar, september (till idag) 6 dagar. Det är de månader hon begär underhåll för!
Hon påstår också att han inte mår bra av att vara med mej! Pga att han bråkar med henne.
Nu ska hon hämta i morgon och "se till" att det verkligen blir 90% säger hon...
förmodligen mår inte barnet bra av at ni är osams heltenkelt.
vet du vad små saker kan då barn att förstå, att nu kommer mamma och pappaöverens och att det hela är mycket roligare.
Ni behöver inte ses så ihop.. utan ni kan stanna till en längre stund vid dörrenoch prata trevvligt, följa med till bilenoch vinka hejdå. Hjälpa till att det känns bra när den andra ska åka.
Ni behöver absolut inte umgås.. men visa att ni är sams.. ena tar barnet i handen till bilen andra tar liten packning och kramar om vid bilen och den som barnet lämnar sätter tex på bilbältet.
små saker betyder mycketförbarn så de förstår att mamma och pappa är sams.
DET får barnet att må bra.
Och om barnet märker att ni bråkar så mår barnet inte bra av att vara med nån av er.. och förmodligen visar barnet det på ett eller annat sätt hos dig och hos henne.
Båkar med henne.. kanske inte med dig men kanske är tyst istället tex..
Hennes sätt verkar inte göra det hela bättre.
varför är 90% så vikigt för henne...?