• NSJD

molande mensvärk och diarré

Igår morse runt halv fem på morgonen fick jag sån kraftig molande mensvärk fram i magen samt i ryggen, detta höll i sig ända tills jag skulle gå och lägga mig 00 på kvällen.. tog två panodil men det hjälpte inte badade men det hjälpte inte heller...

Idag när jag vaknade så hade det gått över men ist så var jag tvungen att gå på toa och då var det diarré vilket jag inte har haft sen jag födde min första son.

Undra om något är på g..?

Någon annan som har haft det så här och hur lång tid tog det tills ni fick bebis?

• Svar på tråden molande mensvärk och diarré
  • Nyfiken86

Går du på toa ofta?
    Jag bajsade som aldrig förr när förlossningen satte igång :) 

• Jagsajudet

Jadu! Jag fick lite mensvärk, var kass i magen och 1,5 timme senare var jag mamma! :)

• NSJD
    Nyfiken86 skrev 2011-07-24 13:53:24 följande:
    Går du på toa ofta?
    Jag bajsade som aldrig förr när förlossningen satte igång :) 
    Igår var jag på toa 3 gånger men då var det inte sådär jätte löst, haha ursäkta mig.. och idag så var jagpå toa och då bara rann det ..
  • NSJD
    Jagsajudet skrev 2011-07-24 13:53:50 följande:
    Jadu! Jag fick lite mensvärk, var kass i magen och 1,5 timme senare var jag mamma! :)

Oj det gick snabbt!! :O intressant!
  • Jagsajudet
    NSJD skrev 2011-07-24 13:56:47 följande:
    Oj det gick snabbt!! :O intressant!
    Kroppen tömmer ofta tarmen innan en förlossning! Jag var jättehård i magen under hela graviditeten så för mig var det verkligen ett tecken! Hoppas det är så för dig med :)
  • NSJD

Jaaa jag har också varit hård hela graviditeten så detta kom som en chock! Nu är jag öm i hela magen men det kanske beror på att jag nyss var på toa..

• Nyfiken86

Jag gick på toa heeeeela tiden nästan.. början vid 19-tiden dagen efter 18.38 är hon född :)

• Jagsajudet

Vilken vecka är du i?

• NSJD

Åh spännande att se vad som händer då :d kanske får börja städa ;)
    Jag är i vecka 38+4 så bebisen är ju färdigbakad ;)

• Tazzme

Har inga direkta svar på dina frågor, men kan säga att jag också har diarré, har haft i 3-4 dagar nu, och molande "mensvärk" från och till. Hoppas verkligen att det är tecken på att förlossningen snart sätter igång. Har visserligen 3 veckor kvar till BF, men känner mig riktigt färdigjäst redan!

• Jagsajudet
    NSJD skrev 2011-07-24 14:07:26 följande:
    Åh spännande att se vad som händer då :d kanske får börja städa ;)
    Jag är i vecka 38+4 så bebisen är ju färdigbakad ;)
    Städa på! Ja eller du kanske är på förlossningen nu :)
  • NSJD
    Jagsajudet skrev 2011-07-24 19:46:46 följande:
    Städa på! Ja eller du kanske är på förlossningen nu :)
    Ja jag orkade bara köket haha! Har typ som magknip nu.. men får se om det sätts igång imon på riktigt då:D
Svar på tråden molande mensvärk och diarré