Inlägg från: roffe |Visa alla inlägg
  • roffe

Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?

fisförnäm skrev 2011-07-24 15:39:06 följande:
    Okej, låt mig formulera mig så här istället: SD kritiserar ideologier, Breivik kritiserar människor (därav dödade han cirka 100 människor). Han var knappast en demokrat som SD är.
    Självklart tar jag, som sverigedemokrat, avstånd från gärningen fullt ut. Ärligt talat så blir jag förbannat provocerad av frågeställningen, men jag håller mig ifrån att välja mindre väl valda ord.
    Breivik kritiserade Islam.
    Har du läst något han skrivit om det, så ser du det ganska lätt.
    Han har till och med kommenterat att han har vänner som är muslimer, men dom är okej för dom är integrerade i det norska samhället.

Han säger att han har ingenting emot enskilda individer öht, men han kritiserar hårt Islam för han anser att ju större Islam blir i Norge, desto mer kommer det ta över landet och kring 2080 kommer Norge vara en muslimsk stat om man inte stoppar invandringen av människor som är av religionen Islam. Detta är Breiviks åsikter.
  • roffe

Sen tycker jag jämförelsen i Ts är lite underlig, det är ju som att säga att "håller ni med om att det är okej att våldta småbarn som flera kristna boskopar och präster har gjort? jag menar, ni som döpt era barn här i Sverige."

Jag tror att de allra flesta som röstar på SD tycker det är fel att döda oavsett vem man dödar och vem som dödar.
    Annars hade det ju varit krig i Sverige för länge sedan om sd tror på utrotning...

bara min tanke, själv är jag sosse.

• roffe
    Sarve skrev 2011-07-24 19:05:12 följande:
    Är det bara jag som inte förstår varför man som islam-motståndare knallar omkring och mördar norska (och mestadels kristna) UNGDOMAR???? Whatt´s the point? Känns inte det väldigt missriktande?
       Jag erkänner att jag är lite mer högerpolitisk än många andra, men inte sjutton springer JAG omrking och bestraffar folk som inte delar mina åsikter!
    För att det är dom som är arbetarpartiets framtid. Han kanske har dödat en framtida statsminister som är för invandring. Vi kommer aldrig få veta. Men så kan det vara. Han slår där det gör mest ont, det är ju egentligen mest logiskt. Det är ju inte muslimerna i Norge som tillåter invandring, utan de som styr landet och som kommer styra det i framtiden.

Han fick en större reaktion av att göra detta. Precis vad han ville och hade planerat. Det är skrämmande att sådana människor finns, man blir rädd av att läsa hur beräknande han var.
  • roffe
    MrsTM skrev 2011-07-24 19:12:41 följande:
    Nej det är ju bra och sådär, men problemet är att alla förstår inte skillnaden. Rasism ger näring åt extremism, som i sin tur leder till våldsbrott. Enda sättet att undvika våldsbrott är därmed att bekämpa rasismen. Och den bekämpar man genom att förstå, ta till sig och sprida uppfattningen om alla människors lika värde. Och då menar jag ALLA, jag anser mig inte vara mer värd än en fattig bonde i Uganda, inte mer värd än min granne och definitivt inte mer värd än en muslimsk person.
    Dessutom är Breivik förmodligen psykopat, eftersom han kunde göra allt det där helt lugn utan att tycka synd om någon. Läs hans maifest, så ser du hur hans sjuka härna fungerade. Han spelade datorspel som täckmantel för att hans vänner inte skulle misstänka något när han var osocial och spenderade timmar på att förbereda attackerna. Han köpte en farm som täckmantel där han köpta in gödsel som är en av beståndsdelarna i bomben. Han har en sjuk hjärna. Han känner inte empati, men han är samtidigt intelligent då han lyckats med allt detta ensam.
  • roffe
    Neod skrev 2011-07-24 19:26:57 följande:
    Arbetslösheten enbart i den somaliska gruppen är skyhög, uppemot 90%, vad har analfalbetiska somalier som inte ens kan svenska för chans att få jobb i Sverige, dessutom får de så höga bidfrag och lönerna för de okvalificerade jobb de mot all förmodan kan få är såpass låga att de har inget som helst incitament att ta ett arbete.Det är deras egen inkompetens kombinerat med en vettlös invandringspolitik som släpper in alleles för många dessa ekonomiska invandrare till Sverige som kapat denna i längden ohållbara situation..nä..för dig är det naturligtvis enbart de elaka svenskarna som är skulden till allt..invandrarnba har självklart inget som helst ansvar för sin egen situation..

"Farbror Bosse" är svensk i sitt eget land, och som svensk har han en självklar rättighet till svenska skattepengar även i form av bidrag om det bedöms nödvändigt, det har INTE utlänningar, och "Bosse" kan uppenbart därför inte slängas ut, däremot borde man slänga ut mer parten av de senaste decenniernas  utomeuropeiska bidragsinvandrare.
    Har du något bevis på att de är analfabeter? Jag har nämligen träffat somalier som kan både tala och skriva svenska, och arbeta. Det är lite illa när ditt hat lyser igenom sådär, varför ens försöka linda in något öht, säg rakt ut vad du tycker istället.
  • roffe
    Sarve skrev 2011-07-24 19:27:34 följande:
    Jag antar att man själv lever i en fantasivärld när man har åsikten att - om man vill förändra något, så gör man det bäst med talets kraft. Oavsett vad man har för åsikter och avsikter med ett lands framtid, tycker jag det är väldigt småsint att döda på grund av det. I mina ögon handlar mord om stor respektlöshet för individers värde och brist på empati - och jag har ingen förståele för hur man kan döda i politikens namn och vara stolt över det.
    Men han är inte frisk i huvudet, han är psykopat. De känner inte som du och jag gör. Hade han varit som oss, hade det där inte hänt =)
  • roffe
    Neod skrev 2011-07-24 19:38:27 följande:
    2001 var över 60 procent av den vuxna befolkningen analfalbeter i Somaliae,ller du kanske anser att det är mitt "hat" som skapat detta? Finländska Migrationsverket uppskattar att 85-90 procent av de somalier som kommer till Finland är analfabeter, mig veterligen finns det ingen officiell statistik i Sverige angående detta, förmodligen för att det skulle anses främligsfientligt att ens snudda vid ämnet, men en kvalificerad gissning  är nog att majoriteten av de somalier som kommer även hit är analfalbeter.

sv.wikipedia.org/wiki/Somalia

svenska.yle.fi/nyheter/sok.php?id=183040&look...
    Ok men hur har de gjort undersökningarna? Har de först lärt folk läsa och sen mätit hur bra de läser, eller har dom bara gjrot random tester? Utbildningsnivån i det landet är ju inte så hög. wiki räknar jag inte som pålitlig källa iom att jag kan gå in där och skriva att alla svenskar är rasister och låtsas att det är fakta.

Tycker dock det är underhållande att muslimerna i min grundskola (det är ca 63 nationaliteter på skolan) faktiskt kunde läsa högt på svenskaletktionerna, så på nått sätt har vi ändå lyckats få hit flera av dom där 40% som kan läsa :)

Hur många svenskar har dyslexi, analfabetism, adhd och annat som kan ligga till grund för att man inte får jobb direkt och blir skattebetalare?

Hur fungerar det med de som föds i Sverige men med utländska föräldrar? är de svenskar även om de är analfabeter, eller måste man ha vikingssläkt för att vara svensk? Jag bara undrar hur det fungerar, ju mer man lär sig desto bättre tycker jag =)
  • roffe
    Sarve skrev 2011-07-24 19:46:28 följande:
    Precis! Men jag känner att det är någonstans systemet fallerar om han nu ÄR psykopat och han inte har fått hjälp, att det inte upptäckts! För OM han är psykopat, så är det ju SYND om människan, som inte har fått hjälp innan det var för sent, vilket då har kostat många människors liv.

Jag kan inte hjälpa att tänka på den här killens FÖRÄLDRAR. De, om några - måste ju vara oerhört besvikna och skamfyllda och undra HUR detta har kunnat hända.
    Psykopater vet inte att det är fel på dom, så de söker oftast inte hjälp på psyk. Alla psykopater gör inte dumma grejer heller, det är flera faktorer som spelar in, bl a uppväxt, hjärnskador i övrigt osv. I usa räknar man på att 1 av 100 är psykopater. De är oftast mkt bra chefer då de är bra på att ta sig uppåt, få företaget på fötter osv för dom bryr sig inte om man trampar nån på tårna osv.

Oftast vet man inte att dom är såhär förrän dom gör något heller. och vi kan inte bevaka allas internetalias och läsa allt, och även om vi gjorde det så kan man inte fängsla folk t ex enbart på deras åsikter.
  • roffe
    Tomtefar skrev 2011-07-24 19:41:32 följande:
    Yepp...googla så hittar du...tror siffran var/är på runt 65% av Somalias befolkning som är analfabeter. Finns på wikipedia o diverse andra sajter. Men jag antar att Sverige bara tar emot snilleblixtarna?
    absolut finns det puckor från alla möjliga länder som kommer hit.

Jag förstår inte varför vi inte lär analfabeterna läsa istället, dom som icke är läskunniga där dom kommer hit. Då är det inte analfabeter längre.  Samma sak med svenskakunskaper, att man kan införa att de MÅSTE gå t ex 2 år i svenskaundervisning och klara godkänt. Men det är för jobbigt så det är väl enklare att sätta dom på en båt/flyg och skicka tillbaka dom, som om människor vore vykort ungefär.
  • roffe
    Neod skrev 2011-07-24 20:26:10 följande:
    Det var det dumnaste jag läst på länge, det är alltså att "spotta på mänskligheten" att alla jordens människor inte kan få komma till Sverige för gott och genast åtnjuta svensk levnadstandard på vår bekostnad. Ha!
    Jag tror WallE menar att det här med att dra alla över en kam är att spotta på mänskligheten. Att tro att bara för att styret i ett land har en åsikt, så har även hela populationen det, även de som flyr hit, DET är dumt.  Han menade inte att vi ska släppa in 50 miljoner människor i Sverige. Iaf tror jag inte det :)
  • roffe
    Wizzle skrev 2011-07-24 20:44:30 följande:
    Alla ska såklart inte få komma till Sverige, det sa jag inte! Kanske formulerade jag mig dumt. Men att tycka att man ska stanna kvar hos sina jämlikar är också puckat. Är somalier likadana? Är de alla pirater som våldtar? Förmodligen inte, för då hade de ju stannat kvar?
    Precis, det var det jag försökte få fram :)
  • roffe
    MrsTM skrev 2011-07-24 21:02:20 följande:
    När vi nu ändå diskuterar SD och partiets åsikter:

Jimmie Åkesson gjorde under valrörelsen ett uttalande där han helt sonika ansåg att "svenskar ska bo i sverige, syrianer ska bo i syrien."

Då är min fråga: Vad anser SD ska hända med alla utlandssvenskar? Ska de bara ta sitt pick och pack och flytta hem?
    Jag undrar mest vem som är svensk? Räcker det att vara vit eller ska man ha ett speciellt eternamn, får man ha utländska släktingar? Tänkte bara, så man slipper flytta :P
  • roffe
    Svea Rike skrev 2011-07-24 21:06:30 följande:
    Och hur tar dessa somalier tag i sina liv när de väl får möjligheten här i vårt fina Sverige?
    Hur visar de framfötterna?
    Lär de sig språket? Vill de arbeta?
    De har fått en alldeles makalös andra chans i sina liv när de kommer hit, så vad gör de av den?
    Jo de öppnar restauranger, pizzerior mm där de skapar jobb för sina släktingar och andra. En del iaf. Inte alla såklart, men alla svenskar arbetar ju inte heller så.
Svar på tråden Vad tycker SD-anhängare om Anders Breivik?