Inlägg från: Waite |Visa alla inlägg
  • Waite

Hundar som bits

Nej det är inte okej och inte ett normalt hundbeteende

• Waite
    FruZäll skrev 2011-07-24 17:23:08 följande:
    Nej visst är det inte ok, 

men enligt vissa så är det tydligen ok, att hunden säger ifrån att den ej vill bli hälsad på lr något.
    Låter som rätt okunniga människor, tyvärr finns det alldels för många sånna och det är djuren som får sota för det. En hund som morrar, bits osv mår inte bra.
  • Waite
    Enensammamma skrev 2011-07-24 17:20:34 följande:
    Nej. Sånna hundar ska avlivas enligt mig
    Eller så uppfostrar man hunden korrekt eller omplacerar till någon som är kunnig. De flesta hundar går att "rädda" men det brukar vara svårare för ägarna att ändra på sig. Avlivning hade kunnat undvikas i de flesta fallen.
  • Waite
    FruZäll skrev 2011-07-24 17:26:15 följande:
    nu menar jag ej att hunden bits jämt, kanske bara vid några väldigt fåtal tillfällen...

men ändå...

Det spelar ingen roll om det är varje dag, timme, minut eller sekund eller om det är en gång om året. Det är ALDRIG okej för en hund att bitas!
  • Waite
    FruZäll skrev 2011-07-24 17:38:00 följande:
    men han har ALDRIG gjort så tidigare.

visst han skäller som en idiot på andra när vi åker bil,

jag klarar ej av honom, har inte försökt ioförsig , är som sagt ingen djur människa,
    har alltid varit livrädd för hundar,
    men min man hade honom innan vi träffades så var bara att ta de,

men vi har 3barn, vem vet om han blivit knäpp och kanske biter barnen.

åh tankarna bara snurrar, kanske jag som är löjlig, min morbror kanske kändes som ett hot då han även var kopplad men
    Hur gammal är hunden? hur får hunden aktivering - motion, hjärngympa osv. I mina öron låter hunden lite osäker men det är svårt att avgöra som även andra har sagt. Hur reagerar mannen din?
  • Waite
    FruZäll skrev 2011-07-24 18:24:57 följande:
    äh han tycker bara jag är dum i huvudet typ, vägrar prata med mig om det.

5år.

Då tycker jag att du har rätt att oroa dig, om din man inte ser allvaret i att hans hund bits visar att det inte är så sannolikt att han kommer göra något åt saken ex träna eller överhuvudtaget ha en vilja till att ta reda på varför hunden reagerade som den gjorde.

Om det här är ett helt nytt oväntat beteende så bör ni också ta hunden till veterinär för en genomgång, det kan vara så att hunden har ont någonstans.

Andra orsaker kan vara osäkerhet, understimulans, frustration eller stress. Alla dessa exempel kan göra en hund väldigt farlig.
Svar på tråden Hundar som bits