Känner mig helt uppgiven ang nr 2 på toa. Bajsar i byxorna..
Jag skulle faktiskt bli lite less..
Min son bajsade också i kallingarna några veckor efter att blöjan åkte av men jag blev så sur att när jag såg att han var bajsnödig så tog jag av honom kallingar/byxor och ställde pottan vid tv.n, sa åt honom att bajsa gör man i pottan.
Han bajsade i pottan och var överlycklig.
Innan det så hade jag lovat att han skulle få paket om han bajsade i pottan, det fick han också!!
Han kom ihåg just paketet och blev överlycklig när han fick ett paket.
Paketet innehöll såklart några bilar vilket va favoriten då :).
Jag har sen dess kört att han alltid fått paket eller några bitar godis när han bajsat i pottan. Godiset är i ett paket.
Alltså, jag har mutat honom ;).
Men ja, jag blev "arg", man bajsar INTE i byxorna.
Låt honom vara med att välja en leksak som han GÄRNA vill ha och säg att den får han när han har bajsat i pottan. Vill han ha den tillräckligt mkt så kommer han bajsa i pottan.
Men han är också 3.5 år, han borde gå att prata med??
Min son var 2.5 år när han slutade med blöjan och honom kunde jag prata med att det var fel att bajsa i kallingarna.
Det ska vara pompa och "kalas" när bajset har hamnat i toan/pottan, godis, glass, glädje!
Börja med den moroten!!
Bygg upp det hela för honom så han nästan måste bajsa för att få alla godsaker, INGA godsaker innan.
Och ni som är emot godsaker som belöning!! Hur ofta bajsar barnen på dagen?? Hur länge tror ni barnen behöver godis för att lyckas bajsa i pottan??
Jag är en överlycklig mamma som gärna ger godis bara bajset hamnar där det ska.
Byter aldrig blöjor nuförtiden och mina barn är 1.5 år och 3 år.
Funkar det inte så får du väl bli elak och kränka honom, säg till på skarpen att kan han inte låta bli att bajsa i kalsongerna så limma på honom en blöja!! (ironi men samtidigt lite sanning).
Lycka till.
Mvh. Lisa