• grannkatten

Var kan jag gratis testspela poker (texas hold them)?

Finns det några siter där man utan att vara inloggad eller registrerad kan provspela poker gratis och på skoj?

Jag vill alltså typ hitta några gratisspel där man inte spelar om pengar och bara spelar/övar på lek.

Brukar bestämma mig för att lära mig något nytt och nu har jag bestämt mig för att lära mig spela Texas Hold Them (förra året lärde jag mig via youtube att spela piano...)

Om tre veckor ska jag kunna det här har jag bestämt!

• Svar på tråden Var kan jag gratis testspela poker (texas hold them)?
  • grannkatten

Då ska jag testa! Tack för hjälpen!
    (p.s tänkte inte ens på att kolla på spela.se, det är den enda siten mina döttrar spelar spel på hi, hi... )

• grannkatten

Det var jättekul! Det här verkar inte svårt, hmm jag kanske skulle bli pokerproffs iallafall...

• lostinspace

Reglerna är busenkla, men det tar ett tag innan man lär sig spelet på riktigt

Ett mycket känt citat inom pokervärlden är följande:

Poker är ett spel som tar fem minuter att lära sig, men en livstid att behärska.

Jag vill självklart inte spoliera dina pokerdrömmar, men om du verkligen vill lära dig att spela poker är mitt tips att läsa ett par böcker i ämnet. Det viktigaste är att du funderar på om du vill lira cash-games eller turneringar till att börja med

• MeMayo

har du facebook.. där kan man spela texas hold em.. kostar inget..

• grannkatten

Nej, jag har inte Facebook och jag kommer nog aldrig att spela om pengar.
    Jag tycker bara att det är roligt att bestämma sig för att lära sig något nytt och sen göra det. Jag och tonårsdöttrarna ska börja ha spelkvällar och satsa med godis, hi, hi...

• Jens Ehrs
    lostinspace skrev 2011-07-28 22:26:48 följande:

Reglerna är busenkla, men det tar ett tag innan man lär sig spelet på riktigt

Ett mycket känt citat inom pokervärlden är följande:

Poker är ett spel som tar fem minuter att lära sig, men en livstid att behärska.

Jag vill självklart inte spoliera dina pokerdrömmar, men om du verkligen vill lära dig att spela poker är mitt tips att läsa ett par böcker i ämnet. Det viktigaste är att du funderar på om du vill lira cash-games eller turneringar till att börja med

Håller verkligen med om att Texas Hold'em tar en livstid att behärska. En stor påse med "is i magen" är nästan ett måste om man ska bli framgångsrik. Jens Ehrs säger "Ordet pokerface har kommit till av en anledning"!

Pedagogisk sammanfattning av reglerna i Texas Hold'em:
    www.scribd.com/doc/231328612/Jens-Ehrs-Texas-Hold-em

Lycka till!

Jens Ehrs
    Jens Ehrs
Svar på tråden Var kan jag gratis testspela poker (texas hold them)?