• lill anna

Vad lägger ni för julklapp till graven till era änglar på JULAFTON??

Hej!!
    Jag har köpt en docka till min ängel Nathalie.
    Men vad jag undrar är om den ska få ligga i spjälsängen,
    och att vi tänder massa vackra ljus på graven.
    Har en klänning som hon fick på sig när hon föddes,
    funderar om dockan ska ha den klänningen på sig,
    jag vet inte..
    Någon som har ngt förslag?

Kram till er alla änglamammor,pappor...

• Svar på tråden Vad lägger ni för julklapp till graven till era änglar på JULAFTON??
  • Martina 3

Hej
    Gör det som känns bäst för dig. Det låter vackert med dockan i sängen...
    Vi gör graven fin med kransar och granris till alla helgona och i december till efter nyår ligger en sovande tomte på graven.
    kram

• Kajsa72

Jag hade nog låtit den ligga i spjälsängen tillsammans med dockan och tänt ljus och dekorerat graven fint. Det tror jag att hon blir nöjd med däruppe bland de andra änglarna.

• Anonym

Ville bara skicak en kram hade lagt dockan i sängen m klänningen gjort fin m ljus å sånt.

• Sessie70

Jag tänker sätta en minigran på Moas grav, kanske med lite små paket under och en tomte....

• Anonym (nya seder)

Tror för min del inte att barnen finns kvar i graven utan det som var deras själ och ande finns i himlen. Tänder ett ljus i mitt fönster för de kära avlidna.

• Trossens mamma

varför en sån sur gubbe? jag tycker man ska följa sitt hjärta.

• Martina 3

Anonym (nya seder)
    Jag tror inte på andar, själar och himlen, MEN jag vet att min son är i sin grav då jag klädde honom, lade honom i kistan och hans pappa hissade ner honom, så för mig är han där. Jag tycker det är jättefint med ljus i fönstret med men mina (nya seder) EGNA seder tänker jag följa..

styrkekram till dig och alla andra!

• Anonym (nya seder)

Det blev en fel gubbe. Förlåt!

• Anonym

Jag ser graven som mitt barns speciella plats så där pyntar vi och gör fint, köper ingen speciell leksak till barnet men pyntar med ljus och blommor och nallar.

Mitt barn är i himmlen, jag tror inte han ligger i graven där är bara skalet.

• Myslan me Zac

Som jag skev i en annan tråd så har jag pyntat Loves grav redan och så får det vara över jul också. Men jag skall dit och sätta upp marshaller och det skall vi göra innan vi åker iväg och firar jul så att det brinner fint på julaftonen. Love har både tomtar, röda julgranskulor, snögubbar, gran och änglar och en tomtelampa på sin grav så där är jättefint.

• kengru

Jag har också pyntat graven redan. Nu har Alexander en alldeles egen julgran, med små paket, en tennsoldat och en söt tomtenalle. Så om du vill lägga dockan på din dotters grav ska du göra det. När Alexander hade sin första födelsedag fick han ett mjukisdjur av oss och en hel del andra saker från våra vänner. Man måste göra det som känns rätt för en själv. Fundera på hur du vill göra, kommer dockan i vaggan göra dig mer sorgsen än om du lägger dockan på din dotters grav? Var tycker du att den hör hemma?
    *kramar om*

• emiliasmamma

Vi ska pynta Lukas grav idag, sätta en liten en som vi ska klä med glitter och röda kulor!
    På julafton ska vi gå dit och lägga en paket som vi gjort tillsammans med Emilia (i trä).

• Kram Eva

Jag pyntar mina pojkars gravar med kransar, änglar,tomtar och ljus och på julaftons morgon åker jag upp till graven och lägger någon leksak som de får av oss i julklapp, men i år får jag göra det tidigare som vi reser bort över julen.
    Jag tycker man skall följa sitt hjärta hur man vill göra, det är ingen annan som kan av göra det.
    *GOD JUL*

Svar på tråden Vad lägger ni för julklapp till graven till era änglar på JULAFTON??