• Anonym

ont i högersida av magen

kände nu i eftermiddags att det började göra ont i nedre delen av magen (höger sida) men tror inte det är blindtarmen, annars kan ju det vara det iom att det är på högersida, men känner inte att jag har så ont att det skulle vara det..
    har hört att man kan få ont vid äl (som jag enligt mina beräkningar hade igår), men mer molande värk.. detta var mer huggande smärta, när jag gick, satte mig ner eller vred på mig... kan det vara äl? eller nått med tarmarna?

• Svar på tråden ont i högersida av magen
  • Anonym

Jo, nog kan det vara äggisen! Jag brukar få ganska ont i magen.  Om du nu skulle få mer ont eller feber så ska det kollas upp...

• Anonym (cysta?)
    Anonym skrev 2011-07-25 03:13:13 följande:
    kände nu i eftermiddags att det började göra ont i nedre delen av magen (höger sida) men tror inte det är blindtarmen, annars kan ju det vara det iom att det är på högersida, men känner inte att jag har så ont att det skulle vara det..
    har hört att man kan få ont vid äl (som jag enligt mina beräkningar hade igår), men mer molande värk.. detta var mer huggande smärta, när jag gick, satte mig ner eller vred på mig... kan det vara äl? eller nått med tarmarna?
    Eller en cysta? Hade själv just det du beskriver för några år sedan. Upprepades vid flera tillfällen. Visade sig vara sk gulkroppscysta orsakad av mini-piller
  • Anonym

Om det skulle vara blindtarmen så märker du det på allmäntillståndet till slut, lite feber, stark smärta...

• Anonym
    Anonym (cysta?) skrev 2011-07-25 03:19:00 följande:
    Eller en cysta? Hade själv just det du beskriver för några år sedan. Upprepades vid flera tillfällen. Visade sig vara sk gulkroppscysta orsakad av mini-piller
    jag har haft p-piller i nåra år, sen hade jag nuvaring i över 1 år.. slutade med den för ca. 3 mån sen..
  • fallenangel11

hade nuva ring förr och när jag gjorde uppehåll med den fick jag en stor cysta på höger äggstock. Gjorde riktigt ont men på gyn sa dom att det var äggblåsan som hade fastnat då ÄL var på g. Den va väl 3 cm och så sprack den ca 3 dagar efter

• Anonym (galla)

Gallsten ger en huggande smärta på höger sida.

Svar på tråden ont i högersida av magen