• Lovey

Hur många aktiva försök (månader) tog det för dig att bli gravid?

Alla barn är inte planerade. Men många gör aktiva förösk med att räkna ut när äl infaller och försöker aktivt att bli med barn. Så frågan är riktad till dig som verkligen gått in för att bli med barn. Du har räknat ut äl och legat just under de dagarna för att kanske bli gravid.

Hur många aktiva försök/månader/år tog det? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många aktiva försök (månader) tog det för dig att bli gravid?
  • viseversa

Jag hann bara vara tilsammans med min sambo i drygt en månad så var jag gravid. Så nästan en månad. Med andra tog det sig på 1a försöket efter pillerstopp. Eller försök och försök. Vi tänkte att blir det så blir det=). Har 16mån mellan 1an och 2an! Med nr 3 tog det 4 försök innan jag blev på smällen=)

• LilaRos

Röstade efter första barnet - tog sig på 7e försöket. Åt p-piller innan
    nuvarande graviditet tog sig på första försöket. Hade hormonspiral och fick mens precis efter uttaget, fick sedan en riktig mens och efter den försökte vi på riktigt.

• Litet My

Vi planerade, och hade sex 1 gång och det tog sig på första försöket...lite hastigare än vi trodde, hade nog räknat med iaf 3 månaders försök eller dyl.

• Tant Green

Första gången var oplanerat så det räknar jag inte. Men då blev det MA och efter det ville jag bli gravid igen så snart som möjligt och då tog det två månader efter skrapningen. Den gången blev det ett tidigt MF men då var jag less på att vara gravid så vi tog en paus på några månader innan vi började försöka igen. Sen minns jag inte exakt hur många månader vi verkligen försökte innan det tog sig igen, men jag tror att det var 4-5 månader.

Så totalt 6-7 försök under 13 månader resulterade i 3 graviditeter och 1 barn  

• Tjohalia

Första gången blev jag gravid på 3:e försöket, sen fick jag missfall och efter det blev jag gravid på första försöket så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna... Röstade på 3:e försöket men egentligen tog det ju 6 månader innan jag blev gravid med ett "lyckat" resultat (hann ju vara gravid i 11 veckor med). Andra barnet var inte planerat.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Rosmarie

första barnet slutade med piller i jan-07 plussade maj-07. andra barnet slutade med piller jan-09 plussade aug-10

Svar på tråden Hur många aktiva försök (månader) tog det för dig att bli gravid?