• bello30

Vad tror ni om alkohol

Hej
    Jag har hört att man ska leva som vanligt innan man vet att man är med barn, för att inte tänka så mycket på att bli med barn. Jag har några funderingar kring alkohol.
    Egentligen borde alkohol kunna ha påverkan på ägglossning m m, att kroppen går i försvar att inte bli gravid med gift i kroppen. Men jag anser också att man bör leva som vanligt för att inte bli "tokig" av att tänka kring att bli gravid som "nej jag avstår en drink, så kanske jag blir gravid" om jag t ex är på en fest. Någon som går i samma funderingar?

Hälsningar
    Bello

• Svar på tråden Vad tror ni om alkohol
  • Kerpet1

Hej!

Jag håller på med inseminationer och inför min första så sa min läkare åt mig att sluta röka, vilket jag gjorde, mycket duktig!
    Nu har två misslykats och då frågade jag om det vaer bra att sluta dricka och då sa han åt mig att det absolut inte finns något som säger att alkohol hindrar en graviditet så länge det är måttligt, snarare att man ska passa på, så jag tror du kan dricka ditt vin och drinkar med gott samvete!

• bello30

Hej
    Skönt och höra då kan man lägga dåligt samvete på hyllan

Tack

• 1malle

Jag tog mig 3 öl i går kväll...jag o min man firade 1års dagen...
    Obsa att det var alkoholfri öl...*LER*

Finns ju både vitt mousserande till nyår o öl till vardags som inte inehåller någon alkohol...
    Funkar i brist på annat...
    Jag blev lite sur på min man som kom o ville pussas när han druckit öl..jag blev såååå himla sugen på öl...Fick tipset här inne på FL om alkoholfriöl o vitt vin (gillar inte rött)

Ölen heter Jewels fun eller kaliber
    och vinet det är Carl Jung...

Svar på tråden Vad tror ni om alkohol