• Susanne 255

kan man lita på ett tvår år gammalt gravidtest?

Jag testade nu och det visade plus med en gång visserligen var gravidtestet två år gammal passerat utgångsdatum.
    det gick ut i 2009. kan man lite på det? ska köpa ett nytt idag eller i morgon och testa

planerar ju inte barn direkt . har en son på 12 år vi har försökt att få barn sen han var fyra år men sen har man struntat i det då de inte blivit. nu läser man på högskolan ska precis börja termin två.
     men det går det med fin 40 års present fyller 40 i september

har gått 7 dagar över tiden gjorde en annan gång men då kom den  men nu vet jag inte har mensvärk ibland  och sen kommer det inget.
     kramen hoppas på svar

• Svar på tråden kan man lita på ett tvår år gammalt gravidtest?
  • ViTvåBlirTre

vad jag läst så kan test som passerat utgångsdatum missvisa! tyvärr.. men testa med ett nytt  imorron som du sa!
    Lycka till!

• Susanne 255

va bra då vet jag det misstänkte de trots allt .. tror inte jag är gravid ändå.

• Tian 10

Om testet visar gravid så kan det fungera. Tror inte att du skulle få ett falskt positivt, däremot ett falskt negativt med ett gammalt test. Köp ett nytt så är du säker! Lycka till!!!

♥ Albin ♥
  • Blondina

Haha!!! va lustigt, precis samma sits var jag i för några veckor sedan. Kände på mig att jag var gravid och det enda jag hade hemma var två år gamla tester. De visade DIREKT positivt, ingen tvekan om saken. Var tvungen att köpa färska tester dagen efter, och även de var positiva, om än inte lika starka.

Det är ju en kemisk reaktion som ska ske, och den reaktionen borde ju inte kunna ske felaktigt. Snarare är ju risken att den inte sker, trots att man är gravid.

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Hannaj1991

Har ett gravilitets test som är 1 år ca kan jag använda de o kolla om jag e gravid ?? Ska be min man köpa nytt gravilitets test använder digitalt test de tycker jag e bäst .. Svara på detta tack ..

Svar på tråden kan man lita på ett tvår år gammalt gravidtest?