• Lillalillen

Ont från livmodern ??

[Han]

Min sambo har fått ont från livmodern...
    Eller antar att det är från livmodern säger hon..
    Tidigare har hon haft smärta som liknat mensvärk, men nu känns det som något annat!
    Hon är i vecka 8.
    Fler som upplevt det ?
    Vore tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ont från livmodern ??
  • summertime

Vet inte vad det kan vara... Det känns inte som kramp?

• 1malle

Skulle kunna vara livmodern som tänjs ut..sk. växtvärk.
    Vissa känner av det tidigare än andra o vissa känner det inte alls.
    Beskriv hur du känner?

• Mathilda

Livmodern växer och då kan det göra ont. Det brukar kännas ungefär som mensvärk.

Ibland kan det "hugga till". Det har det gjort för mig och nog inte varit ngt konstigt.

• Lillalillen

Nej det känns inte som kramp, och tidigare har hon känt smärtan som mensvärk, men nu säger hon att det inte känns som mensvärk.
    *orolig blivande pappa*

• AMA68

Förmodligen är det växtvärk.
    Hade jag också i början.
    Fick rejäla "ilskonda" hugg om jag nös, hostade, skrattade eller liknande.

Så länge hon inte blöder är det nog inget att oroa sig för - men både värk och blod - då tycker jag ni åtminstone ska ringa till KK-akuten?

Givetvis om värken blir för svår också.
    Alvedon kan man ta även om man är gravid.

Lycka till!!

• summertime

Att det inte känns som kramp är ju positivt (öven om inte det heller behöver betyda att det är nån fara).
    Hur känns värken då? Stickande, molande..?

• 1malle

Växtvärk känns inte som kramp...det e mer likt en sträkning...eller hur man ska kunna förklara det.

Livmodern är upphängd i fästen som tänjs ut när livmodern växer, vilket den redan börjat göra i v.8 så mitt tips är att det är växtvärk i från ligamenten...

• Lillalillen

Ska försöka beskriva känslan som hon har för er...
    Hon sa att förr när hon vart kall vid de nedre regionerna så kunde hon känna en viss smärta, och den smärtan som hon har nu påminner om det. Hon har även känt det en dag då hon gick till jobbet (då det va kallt ute).
    Sen sa hon att hon kände en viss smärta då hon hostade.
    Men åter igen så känns det inte som mensvärk då det onda inte sitter på samma ställe.
    Kanske inte bäst i världen på att beskriva men ni kanske förstår

• grabbmamman linda

Det är väl ligamenten? Jag hade jätteont i början spec när man hostade/nös det riktigt högg till o gjorde skitont i någon sec. Även när jag sträckte mig. Det är ingen fara. Gå in o läs om graviditeten vecka för vecka så kommer ni kunna läsa om dessa smärtor.

• summertime

Att det gör ont när hon hostar, om det är samma smärt hela tiden, tror jag absolut är ligament-smärtor!
    Helt ofarligt och absolut inget att oroa sig för.
    Livmodern hänger i ligamenten (dålig på att beskriva) och tänjs ibland väldigt snabbt vilket kan göra rysligt ont.

Svar på tråden Ont från livmodern ??