• pluppen200

bebis med acetondoft ?

vår 2 veckors son har en förmåga att plötsligt börja lukta en acetonliknande doft, Vi har varit hos läkaren och han har inte diabetes som det kan vara ett symptom för. Doften kommer när jag matar honom oftast och det luktar ibland så starkt att jag får huvudvärk. Någon som har haft samma problem och vet vad det kan bero på. Läkaren såg bara en frisk pojke och han beter sig inte som om han vore sjuk heller.

• Svar på tråden bebis med acetondoft ?
  • Flickan och kråkan

Acetonlukt är ju vanligt vid vätske- och/eller näringbrist.....men BVC borde ju reagerat på dålig viktuppgång om det handlat om något sådant.

• Lia och bäbisen

Har också hört att det kan vara vätskebrist, dock var det ingen som sa det till mig när min dotter luktade starkt. nappar och munnen på henne luktade typ som aceton. Luktade väldigt länge, och hon både åt och drack bra. Var nog inte riktigt så liten som ditt barn när det började (tror jag inte iaf). Jag vet fortfarande inte varför hon luktade så! Men vår minsting har aldrig luktat så!

• Blondina

Men kan man inte börja lukta aciton när man inte ätit på länge och därför har lågt blodsocker. Jag har känt att både min man och dotter har luktat det ibland när de inte ätit på länge.

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Zezana

Skulle skriva diabetes, men om läkaren säger att det inte är så, så har jag ingenting att komma med...
    /diabetiker sedan 23 år

• MammaJ2011

Detta kanske låter som en dum idé men jag märkte att min son luktade väldigt starkt ibland och undrade vad det kunde vara. Tills jag märkte att han luktade så varje gång han hade fått zinksalva på rumpan!
    Vi bytte salva och sedan dess har han slutat lukta =)
    Låter lite konstigt kanske men så va det! Använder ni några salvor?

Älskade lillplutt BF 23/3 -11
  • pluppen200

vätskebrist är jag säker på att det inte är, han såg fin ut på den biten sa doktorn näringsbrist nja, svårt att säga han hargått upp i vikt men vi har ju bara vägt 1 gång, jag har flaskmatat eftersom jag har dåligt med mjölk, misstänker dock att han inte fått i sig tillräckligt då han först fått snuttat på mig men vi insåg nu att han inte får i sig utan suger sig trött bara.. Inga salvor i rumpan eller någonstans, får se om han fortsätter stinka eller om det försvinner snart. hoppas verkligen det inte har något att göra med blåsljudet han har på hjärtat. Det ska snart kollas upp men läkarna sa att det lät som ett snällt blåsljud och inget hjärtfel.

• Lyckorus 2008

Väldigt långsökt men har du pampersblöja?de stinker - i allafall ettan och tvåan

• Anna i Hult

Alla våra barn har luktat så när de har varit fastande, tex på morgonen. Jag luktar också så, men inte min man. Beror kanske på hur mycket socker man kan lagra i levern?

Svar på tråden bebis med acetondoft ?