• Anonym (nyfiken)

Ni som jobbar på restaurang eller butik, berätta om jobbiga kunder!

Ni som jobbar på restaurang, butik osv, kan ni inte berätta om puckade,
    arga, konstiga eller roliga kunder.

Jag tycker att det är skoj att läsa om sånt ;)
    Hur vissa beter sig.. !

• Svar på tråden Ni som jobbar på restaurang eller butik, berätta om jobbiga kunder!
  • Anonym

Jag har så svårt att hålla mig från att börja skratta när folk står i kö på tex mcdonalds och deras burgare dröjer 3 min och folk suckar och stönar som om det vore en timmes väntan =P 

• Tutti Mutti

I en sådan tråd tror jag att man vill vara anonym.... tror du kommer få svårt att få svar annars..

• Tutti Mutti

sorry, missade att man kunde vara anonym hehe

• Anonym

Å herre gud, vet inte enns var jag skulle börja. Måste lägga barnen nu men kan återkomma med x antal exempel.

Kan snabbt nämna att jag blivit inknuffad i en godishylla när jag jobbade i matbutik. När flera undrade vad han höll på med svarade han "att kunden har minsann alltid rätt"....öhhh.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2011-07-25 19:46:38 följande:
    Å herre gud, vet inte enns var jag skulle börja. Måste lägga barnen nu men kan återkomma med x antal exempel.

Kan snabbt nämna att jag blivit inknuffad i en godishylla när jag jobbade i matbutik. När flera undrade vad han höll på med sva lärade han "att kunden har minsann alltid rätt"....öhhh.
    Åh detta ser jag fram emot ;)
    Hoppas barnen är lättnattade.. :P
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2011-07-25 19:39:24 följande:
    Jag har så svårt att hålla mig från att börja skratta när folk står i kö på tex mcdonalds och deras burgare dröjer 3 min och folk suckar och stönar som om det vore en timmes väntan =P 
    haha, jag med.
    min sambo hatar att vänta på burgare.. =p
  • Anonym (statoil)

Jag stör mig på folk som inte kan lägga ifrån sig mobilen när man ska expidera dom utan bara pekar o har sig.

jag stör mig på att folk inte kan se sig omkring lite i en butik innan dom frågar var .t.ex. snuset är när de är rakt framför dom

jag stör mig på att folk klagar att priserna är för dyra i vår affär. Speciellt om dom klagar t.ex. Julaftonskväll 23,00

Jag stör mig på när folk ringer och ska boka släp måste berätta vad dom ska köra, var dom ska köra, var dom ska göra med släpet. De enda jag vill veta är när dom behöver de och vilket släp dom behöver.

Jag stör mig på när folk kommer på efter dom betalat att dom skulle ta ut över beloppet

Jag stör mig på när dom gnäller på bensinpriset (precis som jag kan göra nåt åt de)

Jag stör mig på när folk ska pruta på plastkassen

Jag stör mig på folk som tror dom kan köpa cigg utan leg fast dom ser ut att vara 12 och blir sen förbannad över att man inte säljer ändå.

Jodå så att... men annars trivs jag.. :P

• Anonym
    Anonym (statoil) skrev 2011-07-25 20:14:45 följande:
    Jag stör mig på folk som inte kan lägga ifrån sig mobilen när man ska expidera dom utan bara pekar o har sig.

jag stör mig på att folk inte kan se sig omkring lite i en butik innan dom frågar var .t.ex. snuset är när de är rakt framför dom

jag stör mig på att folk klagar att priserna är för dyra i vår affär. Speciellt om dom klagar t.ex. Julaftonskväll 23,00

Jag stör mig på när folk ringer och ska boka släp måste berätta vad dom ska köra, var dom ska köra, var dom ska göra med släpet. De enda jag vill veta är när dom behöver de och vilket släp dom behöver.

Jag stör mig på när folk kommer på efter dom betalat att dom skulle ta ut över beloppet

Jag stör mig på när dom gnäller på bensinpriset (precis som jag kan göra nåt åt de)

Jag stör mig på folk som tror dom kan köpa cigg utan leg fast dom ser ut att vara 12 och blir sen förbannad över att man inte säljer ändå.

Låter som att serviceyrket inte är något för dig. De flesta punkter du nämner låter som helt normala människor och inget att störa sig på. Någon som är pratglad och berättar om vad de ska ha släpet till. Vad är det negativa med det?
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (statoil) skrev 2011-07-25 20:14:45 följande:

förstår dig med mobilen! måste ju vara skitjobbigt.

Vissa har inge hyfs och tror att ni som jobbar med service inte är människor typ.
  • Anonym (statoil)
    Anonym skrev 2011-07-25 20:20:37 följande:
    Låter som att serviceyrket inte är något för dig. De flesta punkter du nämner låter som helt normala människor och inget att störa sig på. Någon som är pratglad och berättar om vad de ska ha släpet till. Vad är det negativa med det?
    jag har jobbat 8 inom samma företag.

Jag jobbar i en ort där befolkningen fem dubblas under sommaren. Om du tänker dig in i min situation nu. Ensam i kassan. 10 personer i kö. säg ungefär 3 av dom kanske ska ha släp. De tar egentligen ungefär 1 minut att boka ett släp

jag- Hej, vad kan jag hjälpa dig med

kunden- jag skulle vilja boka ett släp

j- absolut kom bort här ska jag hjälpa dig
    vad vill du ha för typ av släp

k-ja jag ska ha ett grindsläp

j- okej när vill du ha de?

k- ja alltså jag ska köra grenar, vi har precis klipp häcken där hemma. Jag bor i ett stort hus vid stranden och vi har stor häck.

j- okej när behöver du släpet?

k- ja vi var många som fick hjälpas åt att klippa. Jag ska köra från blabla till blabla. Jag kanske ska stanna och ta en fika.

j- okej hur länge vill du ha de bokat. ( tittar bort mot dom andra nio människorna som står och stampar, telefonen ringer, korvarna behöver bytas)

k- jadu, hur lång tid kan de ta att köra därifrån?

j- ja ingen aning faktiskt. Men vi kan boka de på ett dygn så har du tid på dig.

k- ja tack.

De jag menar är att jag är totalt ointresserad att någon har klippt häcken och ska köra till Ystad för att äta en glass.

Har du själv jobbat inom service yrket?

Ja mobilen är skitstörig. Och många människor förstår inte att deras bemötande är vår vardag.
Svar på tråden Ni som jobbar på restaurang eller butik, berätta om jobbiga kunder!