• liebfraumilch

Skoda Octavia bra eller dålig bil?

Hej!
    Jag kan inte så mycket om bilar men har förstått att tex Volvo är kvalitet och säkerhet. Men i körskolan har jag kört Skoda Octavia. Jag tycker att det har varit trevligt att övningsköra med den men är det en bil att köpa sedan?Vad är era synpunkter om denna bil? Vad är era synpunkter om Skoda?
    Jag är främst intresserad av erfarenheter och synpunkter gällande automatlåda :)  

♥ Sarah 080419 & Alexander 100507 ♥
  • Svar på tråden Skoda Octavia bra eller dålig bil?
  • Carisma95

Just automatlåda har jag inte, men det påverkar ju inte bilens kvalitet.
    Vi har haft en Skoda Octavia kombi (-03:a) och är riktigt nöjda med den. Sedan vi köpte den för 4 år sen har den inte krånglat EN ENDA GÅNG! I vintras t.ex. när det var -25 grader startade den och gick som en klocka! 

Har även ett par vänner som har Skoda (en med Octavia och en med Fabia) och de är också jättenöjda.
    Personligen tycker jag Volvon är dyr jämfört med vad man får. Skoda är oerhört prisvärd bil, även om den kanske inte är den mest komfortabla/ tysta/ lyxiga bilen...  

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • caroline88

Vi har en Skoda octavia och är hur
    Nöjda som helst med den! Superbil! Aldrig haft krångel!

Det är samma innanför skalet som på en VW!

• grönt ljus

En riktigt bra bil med hyfsad komfort.
    Bra kvalitet i grunden men något billgare materialval  och sämre ljudisoliering osv jämfört med VW/Audi.
    ( VAG måste medvetet göra skillnader i tillverkningen pga prissättningen..) 

• liebfraumilch

Funderar på att köpa en begagnad bil med automat. Hur ny måste bilen vara för att automaten ska vara bra tror ni? Miljövänlig och bra automat. Eller är det bara nya automater som är miljövänligare eller likvärdiga med manuella lådor? Nån som tycker nåt?

♥ Sarah 080419 & Alexander 100507 ♥
Svar på tråden Skoda Octavia bra eller dålig bil?