Inlägg från: knisse |Visa alla inlägg
  • knisse

Han förstörde min enda lediga dag!

Jag hadde sett fram imot den här dagen i flera manader.
    En hel dag bara till för att snacka skit och bli oförskämt bortskämd. Jag och min bästa vännina pa spa en hel helg!
    Min 7 manaders var hemma hos pappa i lägenheten och det var sa skönt att vara barnfri en endaste dag.
    knappt har vi packat upp och krupigt i vara badrockar sa ringer mobilen. Mannen har ont i huvet och vill att jag kommer hem och tar hand om dottern.
    Jag vägrade, han blev skit sur!
    Gjorde jag fel eller?

Ok det är bara en historia men den hade kunnat hända.

• Svar på tråden Han förstörde min enda lediga dag!
  • knisse
    puss skrev 2011-07-26 12:53:43 följande:
    men är det en dag eller en helg?
    en dag och en natt lördag till söndag.
  • knisse
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-26 12:54:59 följande:
    Syftar du på tråden där pappan var på fisketur och mamman mådde illa, och ville att han skulle komma hem? 
    Ska bli kul och se om det blir någon skillnad när rollerna är omvända. Jag tycker mamman kan stanna kvar med gott samvete. 

• knisse
    Red Velvet skrev 2011-07-26 12:59:43 följande:
    Det beror helt enkelt på hur dåligt han mår. Har han 'bara" ont i skallen men mår ok annars så absolut inte. Har han sin otroligt hemska migrän så ja.
    det är inte sapas att han ligger för ankar i ett mörkt rum men han skulle vilja lägga sig och vila en timme eller tva och tycker att jag är en idiot som inte kommer hem.
  • knisse
    Lindreas skrev 2011-07-26 13:04:49 följande:
    Är man så dålig att man är kostant sängliggande i ett mörklagt rum, då bör man kanske överväga att åka hem. I övrigt får den "sjuka" föräldern ringa någon annan.
    han är inte sängliggande han e vissen. han kan fortfarande ligga och läsa och skälla pa mig över bade sms och mail
  • knisse
    Lindreas skrev 2011-07-26 13:08:48 följande:
    Eller mår så illa att man fortfarande kan sitta på fl och skapa "det-är-så-jävla-synd-om-mig-trådar".
    ja exakt sa sjuk är han!
  • knisse
    Novis skrev 2011-07-26 13:18:15 följande:
    NEEJ! du gjorde absolut inget fel. Män ska alltid komma på ursäkter när de inte vill göra en grej. Hade jag varit du på spa då hade jag bara sagt till honom : Jaha vad trevligt ta en panodil så kanske det blir bättre hej då KLICK!! Har själv en dotter på 9 månader och förstår vad du går igenom!

Förstår inte på männen ibland, HALLÅ DE E ERAT BARN OCKSÅ!!
    skönt att höra!
  • knisse
    Marpal skrev 2011-07-26 13:45:38 följande:
    Om det handlar om "vanlig" huvudvärk ska mamman stanna och njuta av sin lediga dag! Då räcker det med en Ipren (el dyl.) så kommer pappan fixa dottern. (Hur många gånger har man inte fått ta hand om barnet med huvudvärk?!)
    MEN! Om pappan har fått ett migränanfall eller något i den stilen så behöver mamman avbryta sin ledighet. Detsamma ska gälla om det är omvänt. Mamman och pappan har ett barn tillsammans och ska också efter bästa förmåga kunna sköta om både sitt barn och varandra!
    det handlar inte om ett migränanfall utan om ont i huvet.
  • knisse

om han varit alvarligt sjuk hade jag självklart akt hem men det handlar om hans vanliga huvudvärk.

• knisse
    Effie skrev 2011-07-26 19:21:29 följande:
    Jag hade inte ens haft mobilen påslagen en sådan dag.
    Om något var jätteakut och superviktigt går det att få tag på mig via hotellet.
    har alltid mobilen pa man kan ju vara behövd pa riktigt
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
Svar på tråden Han förstörde min enda lediga dag!