• Hallonmumsan

kan jag färga håret?

Kan jag lägga i blekning/färg fast jag har lite hårspray i eller måste jag tvätta och torka det innan?

• Svar på tråden kan jag färga håret?
  • LitenEmma91

du måste tvätta hur det och sen beror det på vilken färg du har, vissa hårfärger ska man ha väntat nån dag efter innan man tvättat med, det står på lappen man får med

• Hallonmumsan
    SpankyCake skrev 2011-07-26 16:07:54 följande:
    du måste tvätta hur det och sen beror det på vilken färg du har, vissa hårfärger ska man ha väntat nån dag efter innan man tvättat med, det står på lappen man får med
    jag läste på lappen men det stod inget om det skulle vara tvättat eller ej. Det brukar oftast stå att det ska vara otvättat. Men eftersom detta är ngon form av färg och blekning så tänkte jag att det kanske inte spelar någon roll om det är lite spray i eftersom den förmodligen är starkare än vanlig färg.
  • Hallonmumsan
    L i n n skrev 2011-07-26 16:26:57 följande:
    Nej, det ska inte vara tvättat!
    Enda gången man behöver tvätta det är om man tonar håret.

/Frisör. (Nåja, f.d. frisör iaf )
    Men tror du lite hårsprej gör något om jag kammar igenom håret innan?
  • L i n n
    Hallonmumsan skrev 2011-07-26 16:30:18 följande:
    Men tror du lite hårsprej gör något om jag kammar igenom håret innan?
    Nej, det gör inget.
  • Hallonmumsan
    L i n n skrev 2011-07-26 16:36:09 följande:
    Nej, det gör inget.
    en till fråga. Om det står permanent hårfärg på är det då en färg och ingen blekning? ska det stå blekning om det är det?
  • LitenEmma91
    Hallonmumsan skrev 2011-07-26 16:41:51 följande:
    en till fråga. Om det står permanent hårfärg på är det då en färg och ingen blekning? ska det stå blekning om det är det?
    permanent är permanent och blekning är blekning, det står väll på förp hur nyansen blir om du färgar
    du ska inte blanda kemikalier, dvs, hårspray och hårfärg
  • LitenEmma91

+ att hårspray lägger sig som en hinna över håret, färgen fastnar liksom inte

• Badskum

Jag tvättar inte ur när jag haft hårspray, alltid gått bra. Men som sagt vissa ska man ju ha blött hår när man lägger i färgen, då gör jag det. Hatar såna färger då man måste ha blött.

Every door I ever tried was locked
  • L i n n

Har haft tusentals färgkunder med spray i håret!!

Blekning är ingen färg. Den bleker bort pigmenten i håret.

En färg tillför pigment.

Med permanent färg menas att den inte tvättas ur som toning gör.

• Hallonmumsan
    L i n n skrev 2011-07-26 17:18:30 följande:
    Har haft tusentals färgkunder med spray i håret!!

Blekning är ingen färg. Den bleker bort pigmenten i håret.

En färg tillför pigment.

Med permanent färg menas att den inte tvättas ur som toning gör.
    då vet jag. Min andra tråd om mitt hår när jag "tonade håret" och färgen inte går ur. www.familjeliv.se/Forum-24-73/m60144082.html
Svar på tråden kan jag färga håret?